Thursday, May 31, 2007

mimpi. mencuri fonsel Zed Zaidi dan tertangkap lantas dikejar sekumpulan Oompa Loompa yang berparang. akhirnya dibuang daerah dan terkapai-kapai mencari bantuan, seseorang atau sesiapa yang sudi menyelamatkan diri ini.

realitas. dua minggu lalu. memandu di MRR2 lantas memotong sebuah perdana hitam. "Maaaaa!", jerit aku pada ibu. "Zed Zaidi!!!" Si ibu yang mata coklatnya masih belum sembuh dari pembedahan bertanya "betul ke? hensem tak". Dia hensem. Sehensem wajahnya ketika menjatuhkan talak terhadap Zeti. Namun, jelas dia tergolong di dalam coccoon yang terlalu teruja apabila dipandang. aku memotong keretanya sekali lagi. jeling sajalah. cukup.

sembilu kasih semakin intense. walaupun kadang kala tertidur (to my mother's dismay - because this is the only quality time i have for her these days - maaf ma! but you know-lah my weekends are crazy these days). Jumaat lalu aku dicubit Mama, "Bangun, dia orang dah bercerai. zety had a miscarriage". Haaaa!?! How can la be like that! Habis tu! Perempuan gediks yang putus tunang itu bersorak kegembiraan lah! Maka makin cerah lah peluangnya untuk meng-SHITWHATISTHEWORD fendi/zed zaidi!!

sometimes i say to myself, i watch too much tv. i could be right.

Monday, May 28, 2007



di endau

ungkapan laut di langit hitam
bintang dilihat dalam lautan
sangkutnya jala berukir hati
bagaikan cinta ku harap disisi
jaringan bibir bagaikan sesikat
nyiur dihanyut seimbas ombak
pohon ibu dilepas bayu
bagaikan hati menggisir batu
disinilah cinta menyerang aku
disinilah aku diserang kamu

Wednesday, May 23, 2007

Jalan Sesama (Indonesian version of Sesame Street) is so kiyoot! So when are we gonna get our own version eh?

Anyway, as expected, sudah ada orang membalas surat yang dilayang oleh wanita di Wellington itu semalam. 3 replies! Belum baca sepenuhnya lagi. Tengah asyik baca tentang kenaikan pencen. Sebentar lagi nak call my mother and tease her about the pay increase hee hee.

Gunkz - Cantik vidclip

I knowww, I'm 30 but I'm still a big fan of hip-hop. This is cool, sounds like Iwa K though.

Tuesday, May 22, 2007

Oh my God, you're kiddin right? Somebody actually sent a letter to Utusan Malaysia (sila rujuk pada suratkhabar tersebut ini hari) bertajuk:

Lelaki Melayu bermasalah?

*cringe*

Pada pendapat saya topik sebegini sesuai untuk suapan pembaca blogs sahaja tapi to actually send the letter to a local daily is is is ... so BITTER. Damn pei la weh!

Some excerpts: (i had to type this myself ok sbb cant find the online version and demi tidak menghampakan pembaca2 di sini (oh please) dan juga Cik Nate terpaksa menutup tajuk surat itu sbb nanti opismate buat spekulasi macam2 ttg my racial preference ho ho)

"Saya tidak faham mengapa lelaki Melayu mesti berkelakuan begitu buruk sekali."

"Golongan wanita tidak kira daripada bangsa apa pun, lebih selamat berada di kalangan lelaki Inggeris daripada bersama lelaki Melayu."

"Mereka perlu diajar menghormati wanita."

"Saya hendak berterus-terang; saya sudah bosan dengan sikap lelaki Melayu yang terus-terusan menimbulkan masalah dan sentiasa juga enggan mengaku itu ialah masalah mereka."

"Barangkali saya bersikap terlalu cauvinis wanita. Tetapi saya percaya cauvinis wanita tidak akan wujud jika puncanya tidak ada."

Ho ho Ho. Sungguh lantang wanita ini.

I have nothing to say. I'm looking forward to read the feedbacks/brickbats from disgruntled men or women yang bakal mengangkat wanita ini sebagai suara glokal mereka. *giggles sambil memandang sinis pada ofismate lelaki Melayu yang muka semakin merah apabila membaca warkah tersebut*

Tuesday, May 15, 2007

ayn


ayn
Originally uploaded by natinski.
Setelah penat bermain kejar-kejaran with my niece - Ayn terus ke tingkat atas untuk mengadu-domba kepada neneknya i.e. my mother:

Ayn: [undecipherable ramblings] Makcik kejar Ayn, bla bla bla
Mom: Makcik nak apa?
Ayn: MAKCIK NAK KAHWIN.

Cik Nate: .............

Wednesday, May 09, 2007



Hati ayahnya BERBUNGA RIA kerana puteranya seorang yang berilmu malah sentiasa dahagakan ilmu.
*falls asleep*

I'm at page 2 of Siddhartha. I know I can finish this, i just need to read it out loud in my head.

p/s: Congratulations to my sister Audra for winning the
Anugerah Guru Cemerlang something-something award!

Monday, May 07, 2007

Kepala ni rasa macam nak meletups. how do men ppl manage to piss me off for 2 day straight?
I'd like to think that i'm the type of person who can handle anger graciously. i hate confrontations and if i feel that i dont need to explain/defend myself when i know i dont need to, then i'll just shut up. i mean seriously, you can look at me, and you can judge me for being the person that i am NOT. do you think i care? i'm so used to being stared at.
sejak kecik lagi. no big deal man.

tapi ada jantan keparat sekor ni pinjam my thumbdrive(s) and i want them back! malasnya aku nak call dia and remind him over and over again that harta orang lain jangan disimpan lama2 nanti bila mati masuk neraka and all that, let alone nak tengok muka dia! Isk geram. Sakit kepala ni tau. Ok fine, i got the thumbdrives for free but still, they're mine!

Ok Cik Nate, think happy thoughts:



Er, that's my niece. Ada one day i went to her house and she cant stop saying "Makcik dah kahwin ke belum // Makcik bila nak kahwin" dalam segala intonasi berjuta-juta kali. Heh. I thought that was amusing. Serious! Makcik tak kisah kalau anak2 buah makcik semua tak sabar nak pakai baju flowergirls mereka. Iskhhh.

OK next happy thought.

Last Friday ketika cuba masuk ke sebuah kelab for their free-flow of margarita, the bouncer mintak check IC *roll eyes*. So i showed him my IC-lah. And he was like "woooooooooah". I just senyum jelah hor, and said "YES, I'M 30". Rupa-rupanya tahun ni adalagi ada orang nak check IC aku. Tsk.

Ok one more happy thought for the road. This is good, My anger is slowly surut.

I have a copy of my all-time favorite book Siddharta by Hermann Hesse in Bahasa Melayu!?! wtf . Tak sabar rasanya nak baca. Maybe i'll take a peek tonight. Tapi bila baca buku ni mesti nak letak the english version next to it kan? Just to compare. Anal.

Thursday, May 03, 2007



DJ Altimet aku sayang sama kamu! (ye ye DJ Fuzz kamu juga)
>> My English rant space is down. So tumpang sini sekejap.

“I’m depressed!”
Most of the time it will fall to deaf ears because my friends hear that all the time but this week alone I’ve had 3 friends shouting back at me “Nate, you’re not depressed!”. Ok fine, let’s just call it temporary insanity then. Or a bad funk that I occasionally have when things are not going my way. Or maybe I’m just getting depression and boredom all mixed up. Poo.

Hatta, who left yesterday morning for Bali (for 10 days – damn I wish I was a surfer with no commitments like him) gave me a chaste kiss on the forehead before departing and looked straight into my teary eyes and said “do something ok”.

But I don’t know what to do. Sometimes I’m okay, most of the time I’m not ok. I hate public holidays because I never make plans. I have great friends but sometimes I feel like I’m burdening them with the weight of the world. I never tell my family anything because I’m a big girl who always pulls her shit together. I stayed at home to read and vegetate yesterday. It felt ok because a good book is always a good company. I went out for some groceries at the shopping mall nearby and on my way home I was at a red light, and ohmygod, I didn’t know how I got there. How did my synapse managed to bypass my clouded mind and tell my foot to stop at a red light and not crash into the car in front of mine? While watching tv with Hatta the night before he said “you’re watching tv but your mind is somewhere else”. But where has my mind wandered?

Fin.

P/s: Dear Blake, please bring blonde back. You give Bon Jovi a baaaad name. A squat revelation: Mr Tumnus is actually James McAvoy. I had no idea! I love my !E tv.

Monday, April 30, 2007

Tiap kali jumpa Girl, kita discuss pasal banyak benda. the pattern is the same but never dull. kita discuss pasal our families,then kita discuss about my bad (ex & wannabe) boyfriends; our next holiday and then kita discuss pasal AHMAD DHANI. kita discuss pasal ahmad dhani macam dia tu sedara kita sendirilah. paling recent is "kalau Dewa berpecah, kita nak ikut sapa?" Ahmad Dhani and his trails of domestic problems or Andra Ramadhan and his awesome new band? hehe.

Hatta is leaving for Bali on wednesday. for 10 bloody days. woi! mana aci! Habis siapa nak teman aku tengok TV malam2? Anyway, i think i want to ask him to seludup Angga masuk so that he can be my slave kat rumah.

Dah bosan sangat la ni. 75% of the staff (i think so, my maths is bad) is on leave. so technically, my kerja pun tak jalan. But i managed to finish a speech within an hour. speech bahasa melayu! damn i'm getting at this. either that or my cut-and-paste skills are getting better. and i forgot to eat breakfast too! excellent progress (because nasi lemak is evil and pihak kerajaan harus memantau gelaja makan nasi lemak for breakfast ini). semalam cuba crash diet tapi by the time nak masuk petang, kepala aku sudah mula pening2. lagipun i only managed to get 2 hours of sleep the night before. so had to call Girl dan seperti biasalah, lepak di Suzy's Corner. Entah apsal kami suka sangat lepak di sini. But the lamb chop and roti john istimewa there mmg sedap. termasuk mashed potato layered with melting cheese. oh yum! there goes my diet.
i'm semi-miserable today. it will all end soon.

Been listening to Imran Ajmain. Best-best.

Sayang, yang sudah tu sudah,
Nangis tidak berlagu, lagi...
Sayang, yang sudah tu sudah,
Bunga tiada bermadu, lagi..

Sunday, April 29, 2007

i let myself fall...


i let myself fall...
Originally uploaded by natinski.
Cik Nate single lagi (sbb tu tak datang poetry reading semalam - tengah sibuk retail theraphy aaand jumpa Shah lagi). Oh well. Kepala tengah pening sikit ini hari. I did the stupidest thing last night. Aish, tak serik-serik! Takpelah, nanti Cik Nate tanggung sendiri.

Friday, April 27, 2007

"Sekebun cinta yang berbunga!!!"

Yes. Kat rumah ni. Baru habis nonton Sembilu Kasih [because wtf there is nothing to watch on a friday and i miss my mom]. I keep asking ppl the same question: "ada ke pasangan kekasih atau suami-isteri yang membahasakan diri mereka kau-aku in their relationship?"
Most likely not. Tapi kalau i ada jumpa pasangan macam ni i'm gonna say to them : "WOW you allz cakap macam Sembilu Kasih!!!"

Semalam aku nampak ex-bf aku on tv (the one yang berjaya buat hati aku remuk dan bergantung pada valium untuk beberapa bulan). Jantung aku terhenti seketika. I cried the entire night. I couldnt help myself. Aku tahu aku dah move on but i just couldnt help myself. I’m sorry.

Shah has been calling me often (huarggh kiyoot-nya dia). Lebih kerap dari si bf yang begitu sibuk dengan kerja sehingga tiada masa untuk aku. I hate HATE feeling neglected like this. I should keep myself occupied. Not with Shah, no. I’m not even sure if i like him pun. Aergh, lelaki mmg buat kepala aku berserabut!

Eh, DJ Cza on tv. Oh kiyoot nya dia.

Wednesday, April 25, 2007



rasa ralat / off tangent sedikit pada hari ini:

  1. ceo mood baik. dia pakai tali leher azimat dia. hari ini kan hari rabu. dia kata air suam yang aku sediakan untuk dia rasa seperti dibeli di hotel hilton. dia emang sarkastik begitu tetapi hari ini dia senyum. mood baik mood baik.
  2. untuk perkataan 'fee', kami tidak lagi menggunakan terjemahan 'caj' sebaliknya 'fi'. Fi !!! Jangan buat aku benci pada bahasa sendiri.
  3. 2 more colleagues of mine dah tender. kebosanan bekerja bakal dirasai.
  4. the death of ivan ilyich by leo tolstoy is a really good book. buat aku terfikir tentang mati. well, hari2 pun fikir tentang ini especially apabila manusia-manusia yang pakai kereta bikin mula memotong / mencucuk kereta aku dan cara pemanduan aku yang berhemah ini. hee hee.
  5. esok cuti. nak buat apa eh?

Tuesday, April 24, 2007

In my email today:

Assalamualaikum & Hi

TV9 is 1 year old! You are invited to “Kenduri Setahun TV9”. The details are as follows:

Date : 3rd May 2007

Time : 4:30 – 6:30pm

Venue : Saloma Bistro, KL

Dress Code : Traditional / Formal

Hmm menarik ni. Rasa-rasa Mohd Pierre Andre datang tak?

Sunday, April 22, 2007

Semalam me and the girls went to see our friends from Jakarta play at a local club. Tempat yang dipenuhi dengan manusia pelbagai bangsa dan saiz perut itu sudah hampir 2 tahun tidak dikunjungi. I was feeling a bit tired but sbb dah lama x jumpa Michael we headed to the club anyway. Michael dan band-nya masih seperti dulu, great showmanship, excellent tunes dan dalam masa 4 jam aku berjaya menepis lelaki-lelaki keji yang memandang wanita seperti sekeping steak Victoria Station yang lazat. I’m just there to enjoy the music. Besides, a no means no la kan. Jangan la nak merayap tangan tu.

Tapi...

Before the night ends, i met someone new. Dia kiyooot sangat. Shah namanya. English pun bagus (badabing!). Senyuman sejuta miliyar. Lepas tu dia minta aku teka umur dia. Disebabkan Cik Nate selalu sangat berkenalan dengan anak-anak ikan yang bawah umur, i said “23”.

“I look THAT young? I’m 28”.

Saat tu, tiba2 kepala Cik Nate berdengung dengan “HALLELUJAH!” dan rasa seperti ada sinar bercahaya di hujung terowong yang gelap. Masih ada single men yang umur sudah cukup baik untuk berumahtangga!

He took my number and promised to keep in touch. Seperti biasa aku tak ambik number dia (hantuk kepala) kerana i dont believe in hooking up with guys that i meet in clubs. Maaf, mereka terlalu keji buat aku (walaupun i’ve heard happy ending stories about people meeting their soulmate di disko – including my boss!). Fine, pernah lah aku buat sekali. Tapi itu Sheridan. He was a pilot and lives in Perth anyway so a little fling wouldnt hurt. Anyway, kenapa mereka keji? Because if they can hook up with me, surely setiap kali mereka pergi club they can hook up with other girls too. Ini insecurity aku berkata-kata. I want a real relationship, and this is just not the place to be looking for my perfect man. Besides, let me tell you a secret la, lelaki2 hensem ni? Most of them mmg nampak kiyoot di bawah lampu disko, ha cubalah meet up with them during the day. Takde la hensem sangat pun... La la la.

On our way home, my friend Nanie tanya aku, “Immy, macamana you mengurat orang eh? Cute la mamat tu”
“hoh?” Aku tak pandai jawab soalan ini. Tapi modus operandi aku simple. Bila aku dah nampak orang yang aku suka, just pandang dia la. Senyum. Body language is important, tapi jgn nampak slutty. If you can dance, itu your bonus point. Then just let it be. Kalau ada letupan kimia antara you dengan dia, then the rest is history. Kalau takde, just enjoy the night. Tak mati lah kalau tak dapat lelaki yang you nak. ;)

Keesokan harinya,

Aku dah tak ingat muka Shah.

HaHA that is SO me. Aku tahu dia kiyoot. Macam anak Yusof Haslam. No wait, i think Shah lagi kiyoot lah. Memeluk Shah umpama memeluk sebatang tiang yang dibaluti bantal empuk yang wangi. Dalam erti kata lain, dia tinggi, body best dan smells nice. WAKAKA.

Sekian cerita saya untuk hujung minggu ini yang tiada unsur2 moralistik langsung. Rasa bebas bila tidak berada di club yang sama dengan boyfriend aku yg berumur 23 tahun itu. Soalan biasa dia bila we are apart: Ada minum / hisap weed / mengorat jantan lain? Di mana jawapan aku will be the eternal firm NO. He must not know. Aku tak sanggup kantoi lagi. Kalau tak pasti ada tong sampah yang tak bersalah akan melayang lagi...

p/s: Shah did call. Dia nak jumpa aku lagi. Ohh temptation! I said no, not today, maybe we’ll meet at the same club next weekend. Pleaselah, aku belum bersedia untuk main kayu tiga. Tolonglah percaya! ;)

Friday, April 20, 2007



Well, you know, just in case. ;)

p/s: Aku rindu kat anak buah aku.

Thursday, April 19, 2007

Fair Play please!


Fair Play please!
Originally uploaded by natinski.
I think sometimes the weather gets to me. I miss things / person that i can no longer have. Sejak dua menjak ni merindui Kota Bharu. Fine, the weather is as bad as Dante's Inferno but I miss KB. Food is always on top of my list but would it be crazy to admit that i still miss my dad terribly. I miss him macam he's still alive, as if i can just call him to tell him that i'm coming home so that we can go to PCB just to sit by the beach, atau entah pergi ke mana entah for fishing. Or sometimes just drive around the towns in Kelantan without a purpose.

Rasanya entri ini terlalu personal pulak. But i miss him dammit.

Friday, April 13, 2007

"Apsal muka ketat je ni"

Favorite sentence at the moment. Whatever that means. But i get that everyday this week.

Wednesday, April 11, 2007

"Masih pending la Cik Natasya", kata si wanita HR yang mungkin sudah muak mendengar suaraku.

Saat-saat begini rasa seperti mahu berhenti kerja serta-merta dan tinggal di rumah sahaja.

Tuesday, April 03, 2007

You know, bulan lepas my face keluar majalah. keluaran bulan Mac. majalah fesyen. didnt tell anybody about it except my close friends and siblings and my ex boss. in fact my ex boss lah orang pertama who bought the magazine! ingatkan dia dah lupa. isk malu.

few weeks back, masa nak masuk the usual club that i normally frequent on saturdays, si liz penjaga club tegur aku. we dont normally talk because she just know me as the 'awek si DJ'. anyway,

liz to everyone: ok masuk masuk // you're on the list // tengok IC bla bla bla
liz to me : awak Immy Natasya nanti kejap! takleh masuk
me : uik? (sejak bila dia tahu nama penuh aku niiiiiii)
liz : awak keluar majalah ehhhhhhhhh. cantik.
me : itu bukan sayaaaaaaaaaaa! *lari masuk*

Malu. Tak suka sangat bila ppl found out.

Plus, ada akak sorang kat opis pun terperasan jugak. Dia hantar emel:

"hari ahad tu kita gi saloon rambut...kita baca majalah [insert nama majalah] bulan ni..kita nampak wajah awak la..."
alamaaaaaaaaaaaak!!!
"ehehe...kita x kisah pun...sekali tgk x perasaan ...belek lagi skali tgk mcm kenal je pompuan ni...bila baca nama dah sah ni bdk **** [nama syarikat] jngan Haji *** ******* [nama big boss alim] baca sudah la...tapi kita rasa tuan haji x baca majalah cam tu...kata dia x berkat nnti company...

adehhh pedas jugak emel akak ni. tak berkat nanti company? ntah apa2 ntah. gambar tu bukan seksi pun!?!

Actually this post is supposed to be longer tapi kepala rasa berat sangat ni. Makan ubat flu. Doktor cakap ubat ni tak mengantuk. Doktor tipu!

Friday, March 23, 2007

Tadi saja je call dia tanya dia di mana. Dia di kedai Brothers. Suara dia macam tergagap-gagap sikit.

No, he's not cheating on me.

I think I'm getting a car accessory for my birthday (tolonglah jangan, aku belum bersedia untuk jadi gadis litar dia).

Monday, March 19, 2007



Saya sudah pulang. It's good to be back you know? Maybe we'll never compete with the Singaporeans tapi entahlah, rindu sangat pada hospitality rakyat2 Malaysia - isk serius ke aku yang berkata begini? Lagipun tak pernah berenggang dengan si boyfriend yang berumur 23 tahun itu hehe.

Will upload some photos later. Nak makan nasi lemak dulu ni.

p/s: Many thanks to F for the accomodation! Jangan lupa baca karangan bahasa Melayu yang saya telah letakkan di atas meja untuk anda baca. :D

Wednesday, March 14, 2007

Rasa macam terdesak sangat nak update di sini tapi tidak tahu nak cerita tentang apa. oooh kejap, nak browse website2 yang menghambakan diri mereka untuk AF5. Kelas Bahasa Inggeris tu berapa kali seminggu? It's very amusing. Rasa macam mahu muntah darah gigit bibir sampai berdarah when there are grammar mistakes. But i have faith that with a lot of practice mereka akan dapat menguasai BI at a satisfactory level (tipu! To perfect your English you need a lot of reading and practice ok!). If you ask me who's my favorite student this season, mestilah Dafi. Isn't he the cutest thing? Hehe.

On a serious note, i turn 30 on the 25th. Saja je nak ingatkan diri sendiri (iye, dan orang-orang lain juga). Belum decide untuk buat apa lagi. Mula2 ingat mahu adakan parti 'nafsu berserakah' (awesome phrase! aku belajar dari filem 300) but OF COURSE I'M JUST KIDDING YOU GUYS. Isk. No plans yet. Tapi cuti 3 hari for my birthday (aku mmg ambik cuti on my birthday every single year) takkan nak melepak/melepek di rumah sahaja ye dak?

OKlah need to do some work. Semalam pergi pasar malam near my old university. Masa tengah tunggu si apek goreng apakenama carrot cake kegemaranku masa uni dulu, tiba2 ada pak Arab ni sorang datang approach aku. "Are you Malay?" So aku jawab "Hell yeah I'm Malay, man. What's up?". "Is this halal?" "Er, yes, Halal. Halal." Rasanya halal lah. InsyaAllah halal. Makan tanpa was-was. Pleaselah, benda tu mesti halal kan. Orang Melayu memang suka makan, apa.. Dah bertahun dah uncle tu ada kat pasar malam. Sure halal punya lah!

Oh shit.

Thursday, March 08, 2007

Wayang Kata III, No Black Tie, 7 Mac 2007.


Psst...
Bisik pada dia ya?
Bahawa aku berterima kasih untuk segalanya
Sudah penat digelar pendera si anjing, si hati batu, si wanita sihir
Tapi dia sebagai seorang sahabat
Masih menerima aku seadanya.

Tuesday, February 27, 2007

went for my medical check up today. the doctor completely refused to speak English to me so you can imagine la macamana our conversation is like. kalau bm dia berhabuk ok la.

ada satu soalan yang dia tanya:

doc: mngndong?
me : huh?
doc: mngndong?
me : what?
doc: mngndong? PREGNANT?
me : [ala bini Norbit] Heyll no doc, i'm not pregant nobody's trying to knock me up nuh-uh, heyyy~.

So now i'm nervous waiting for my urine test result pulak. my boyfriend, the posterboy for Belia Benci Dadah has nombor telefon PENGASIH on his speed dial - "just in case you tak lepas your urine test". Ha ha. So not funny. *sigh*

he turned 23 yesterday
. cita2 dia nak kahwin umur 30. so that makes me 37 at that time. nice.

Happy (belated) birthday too to Nadia Circusitch, Zuhri best-ex-boss-in the-world and Sara Cantik. You are loved!

Thursday, February 15, 2007

kueh


kueh
Originally uploaded by natinski.
I know, dah lama tak update di sini bukan? The speech that i was struggling to finish akhirnya siap juga. But! Ada satu lagi speech menanti! Adeh. Padan muka Cik Nate.

I've gotten myself a part-time job to make ends meet. Bukannya sesak sangat pun (duit orang pinjam dari aku walaupun dibayar tidak mencukupi aku sudah halalkan) but next month diharapkan dapat menyambut hari lahir dengan meriah sekali.

So many things in my head right now. Macam mana nak juggle everything at the same time eh?

Ok back to my speech. Da.

Wednesday, February 07, 2007



Kepala tengah pening kerana sekali lagi diberikan tugasan berat untuk menulis pulitzer prize winning teks ucapan untuk si Presiden yang bahasa Melayunya masih di dalam longkang (fakta ini penting dalam menjelaskan bahawa my written Malay is far far better than him). Over the phone bersama seorang teman beberapa hari lalu tiba2 saya ter-emo dan menjerit "i dont want to speak Malay anymore!" dan pada saat dramatik itulah juga si Presiden yang masih menantikan teks ucapannya yang tak siap2 ini lalu di samping dan mula mengerutkan dahinya itu. Oops.

Tuesday, February 06, 2007

I refuse to use the word 'endosmen' in official letters. Buruk sangat bunyinya kan?

Friday, February 02, 2007

cik nate, cik nate, bekukanlah hatimu itu lagi
sooner or later everybody is going to give up on you

one just did.

Wednesday, January 31, 2007

arrival card


arrival card
Originally uploaded by natinski.
yeargh tersalah tulis dalam arrival card. sejak bila bapa saya bernama 'malay'? kih kih.

Tuesday, January 30, 2007

Photobucket - Video and Image Hosting


Sila jangan betulkan blog ini. Yes, that is the infamous Ina Naim a.k.a. jilted tunang of Mawi. Kami satu flight dengan dia, pergi dan balik. Apparently ada lawatan ke Bali bersama Ina. HA HA!

At least on the way to surga Denpasar ada Daphne Iking dalam flight. Dia kahwin di Bali woh*. Tapi on the way back to hell KL terpaksa la tengok muka Ina tu. No i have nothing against her. You think I want to waste my precious time mengutuk artis2 Malaya yang tiada bakat and make money out of their misery ke? Please lah.

So anyway, you knowlah kalau lambat masuk dalam flight AirAsia pastinya kena duduk berasingan. That’s because kami nyaris tertinggal flight because I decided to do a version of Ada Apa Dengan Cinta: Aku lari keluar airport last minute to see Angga, my new friend from Bali. But will talk about that later. *wink wink*
[teringat kat Angga]

Hey, berhenti mengelamun!

Oh so ya, saya TERPAKSA duduk di antara 2 MAKCIK2 yang menyertai rombongan tersebut. Beberapa fakta:

1. Ina Naim ada bodyguard who happens to be her cousin.
2. Makcik2 itu ikut rombongan kerana memberi sokongan kepada Ina yang “baru meningkat naik”
3. 60 orang telah menyertai rombongan ini
4. tiada ahli rombongan yang muda kelihatan. Semuanya makcik2!
5. ina naim mekap sendiri.

But i must say i had fun with the makciks. Terpaksa lah tutup aurat sebab rasa bersalah haha. Makcik di sebelah kanan kasi aku makan waffle yang dia curi dari Hotel Ramada (hey we stayed here last time!) dan Makcik di sebelah kiri kasi aku minyak cap kapak sebab aku bersin tidak henti (selepas menangis ketika flight took off).


Makcik Kanan sedang meneliti gambar kenang-kenangan bersama rombongan Cik Ina Naim ke Bali!

Ina Naim, Ina Naim. *geleng kepala* Would be more fun if i had met Mawi instead eh?

Note: Thanks to Girl kerana menjadi paparazo dalam flight. Girl kata dia terdengar ina tanya bodyguard dia: “kalau naik flight selalu telinga pekak macam ni ke?” BWAHAHA.


* Untuk berkahwin di Bali, pasangan perlu menganut agama yang sama. *pelamin angan musnah*

Monday, January 29, 2007

mercure


mercure
Originally uploaded by natinski.
Taknak balik Mesia! No wait, I'm already back in KL. *sakit hati*

Wednesday, January 24, 2007

Sunday, January 21, 2007

Shopping ke kak?
Hmm.
Berdua je?
Berlima tadi.
Banyak akak shopping. Akak ni Melayu ke?
Uhuh.
Ingatkan mat salleh tadi, tapi saya dengar akak cakap Melayu.
Saya Melayu.
Saya kerja kat sini kak. *tunjuk kad rumah kebajikan* Tolong2 sikit. Buat kebajikan. Akak pun boleh menderma. Kesian kat mereka ni.
*** Takpelah dik, akak kerja kat MERCY. Ni pun baru balik dari Johor. Tolong orang kena banjir. Buat kebajikan.
Oh ye ke kak?! Akak gi mana? Batu Pahat ke Kota Tinggi? Saya orang Kota Tinggi.
*gulp* Er, dua-dua.
Banjir lagi ke Batu Pahat? Kota Tinggi dah surut kan.
Masih banjir dik. Lagipun dia orang buka empangan tu sebab dah penuh. Mungkin Batu Pahat lambat sikit surut. *goes off ranting about Tengku Mahkota Johor sudah murka and ecological effect towards tourism and shite*
Ohh.
Oklah dik, akak nak sambung shopping ni. Assalamualaikum.
Waalaikumsalam.

*** Tipu sunattttt! So sorry!

Wednesday, January 17, 2007

“Cinta pertama indahnya bagai bulan nan purnama, tapi kegagalan cinta adalah bagaikan dimakan gerhana.”

Pergh. From Pengantar Berpacaran: Psycologie Muda-mudi by Abdullah Masrur M.H.
Definitely must look for this book once i land in boemi Indonesia nanti. One week to go!

Tuesday, January 16, 2007

I have the best friends in the world – because they put up with my infantile self:

“Riz said to tell you anjang aki is his relative”
Itu Girl punya SMS.

And then there’s an email from Neri:

Did you catch last night’s dunia baru when muhamad adif st-st-st-stuttered when he conversed with the junior-girl SO CUTE I wished it’d happened to me I’d pretend-die and go to *heaven*

And also Ari sent me an MMS – a screenshot of
muhamad adif masa dia tengah tergagap-gagap itu.

Kih kih so cute kan? Especially bila dia berkata “shophan shanthunnnn”. Hee. Keren banget!

So that should keep me happy for the rest of the day today. Btw, jangan call saya ajak minum-minum ini hari – I lost my voice. Adeh.

Wednesday, January 10, 2007

"ia plankton yang jahat"
~ kata sahabat SpongeBob SquarePants dalam bahasa Melayu di TV9.

giggle giggle, giggle giggle.

Tuesday, January 09, 2007

Sunday, January 07, 2007

Tiap kali pergi konsert, mesti hujan. Semalam di konsert Samsons, berghhhh menggigil kesejukan. It was ok, I mean, you can't really complain when an Indonesian band play yeah?

Semalam sakit hati with some ugly Malaysians. Nak je aku langgar mamat dalam kereta Kancil tu. Dia ingat ini jalan bapak dia. Urgh long story. I could make a movie out of queueing for 15 minutes just to pay parking at KL Sentral tu.

Dah la balik rumah lift rosak! And i live on the 7th floor ok!

OK enough whining. Mari kita jadi wanita yang independent yeah!

Thursday, January 04, 2007

So semalam i saw Anjang Aki at the hospital right? Dia pengantin baru kan? Muka dia berseri, he looks healthy and kasut dia berkilat wakaka. He's smiling all the time too. Baguslah.

Then adala patient ni sorang pergi jumpa Anjang Aki and said:
"Assalamualaikum! Pelakon popular kan?!"
(oh course lah, Anjang Aki had to say yes)

Funniest thing i've ever seen at the hospital i tell you. Even my mom thought it was funny.

Monday, January 01, 2007

I'm watching Remp-It ni. I have no idea what they're talking about man.

Selamat Tahun Baru ok?

Thursday, December 21, 2006

ELARTI

Ok I’m gonna write this on top of my head ala lazy blogger yang tak buat homework. Well, it’s a personal choice really. I havent had my obligatory morning nescafe kow so i’m a bit cranky. Ok maybe VERY cranky. The nasi lemak is good though.

So yeah, ELARTI is finally seeing the light of day and will be launched at Seksan this coming Saturday. Woohoo! If you look closely, my name is in there as well. Tu ha, atas nama Nazri M. Annuar (si lelaki frinjan menantikan bulan bernama Elyana jatuh ke riba tu). So you guys go check it out lah. Those Amazing Malays Boys (walaupun Ruhayat takde la amazing sangat kyu kyu kyu) are really talented and selfless in menegakkan literati Melayu dan baik hati dan hensem (ok dah now hand me my copy of Elarti now!). Do come. Fairul Nizam will be reading his beautiful poems, he’s an excellent poet and baik hati, and sentiasa tersenyum (ok dah now hand me the postcards you bought from Japan!). Hikhik.

See you there. No, i wont be attending. But do come, free wine y’all!

eta: I just got to know i'm supposed to read my piece that day! Oh too bad.

Tuesday, December 12, 2006

Get this:

I was sleeping
petang tu, hari ahad, tidur petang. biasalah, siesta bila tengah hujan memang best. Then aku terjaga, sebab ada orang panggil aku. It was my arwah father. So real, bunyi macam dia berada di luar bilik sahaja.


Sometimes I worry that one day i can no longer remember his voice, his smile, his laughter
. Takut jika aku terlupa semua itu, aku akan jadi anak derhaka.

Tapi petang tu dia panggil nama aku. Rasa macam mahu terus berlari ke pintu and just yell at him, "I'm coming Ba! Jangan tinggal Amy!" like I always do. Walaupun ia cuma mainan tidur, tapi cukuplah.

Thursday, December 07, 2006

This bakal mak mertua Khatijah Tan lady is very funneh i tell you. i look forward to watch Dunia Baru on Mondays all that the time. Not to mention, the weekly reminder i get from an Elyana hardcore fan. Hmpfth, minah sekeping macam tu pun boleh ada yang minat.

Semalam, masa nak tidur, tiba-tiba aku terfikir, kenapa agaknya Mohd Adif Mohd Pierre Andre selalu dapat watak lelaki innocent (yang pasti aku dump selepas aku main kayu tiga dengan bestfriend dia - ini probability jelah ok).

Imagine kalau dia jadi polis:
"Jangan bergherhak, thsaya pholisth"

Imagine kalau dia jadi penjahat:
"Thsaya tembak awak thsebab thsaya jahat"

Kalau dia BF aku:
"Thsaya thsayang awak, Natassssssya".

Kih kih. He's so adorable lah. Dalam filem Cinta, aku suka dia biasa-biasalah. Can't say much about his character though, sampai bila dia nak jadi si naif macam ni? Bila dia nak berlakon jadi si pemukul isteri, si pembunuh bersiri, si lelaki korporat hidung belang, si anak derhaka hisap ganja?

I found this while googling for Pierre Andre. Mana tahu kalau dia ada blog ke.....

Dunia Baru the Movie
Cool!

Tuesday, November 28, 2006

Sedih. EJ's last day today. Aku hantar dia sampai lobby and kami sama2 menangis. Buat masa sekarang I can only wish the best for him.

EJ


Tomorrow I'm back to being a WonderbraSuperWoman again. I need a strong drink for this. *sigh*

Monday, November 27, 2006

Rugi lah you all tak datang. Best tau. Hmm, let’s see some photos! Kepala berserabut. My assistant dah resign, esok last day. Habis aku nak gossip pasal boss aku dengan siapa?

Other Reading @ Seksan photos can be viewed at my Natasya in The Sky.







Ehhhh, tersesat gambar Siti. Taken at the NST Group open house. Orang lain dok sibuk bergambar dengan Siti, Erra, Hans, Camelia, Anita etc etc, aku pi bergambar dengan Mawi. MAWI!?! I have photographic proof! (in which shall be destroyed soon enough. Nanti kena gossip. Kih Kih. omgicantbelieveibergambarwithmawi

p/s: I just realized that there are some ppl who read this are not aware of my English diary. Hoh? Then how did you guys get here? There’s more sex, drama and tragedy di sana! Hehe. That’s ok. You can stay here if you like. Thanks for reading! Dah dah jangan ajak aku keluar blind date, I don’t exist. ;)

Monday, November 13, 2006

taking back sunday

Ini entry yang ke 101!

walaupun muka berjerawat lima dan tidak suka di-photograph, semalam ku gagahkan jua ke sebuah tasik for a sesi outdoor portraiture. just me & nerissa and 5 photographers. mereka suruh lompat, kami lompat. mereka suruh duduk atas rumput basah, kami duduk. tapi bila mereka suruh aku think happy thoughts, i couldnt think of any. malu tak terhingga. takut pun ada sebenarnya.takut lensa kamera berjaya mengupas segala kesedihan dan apa yang terbuku di hati. will they be able to tell?

walaubagaimanapun i had lots of fun. a new experience which i look forward to doing again. thanks guys.

* gambar di atas was taken yesterday. the only photo i managed to take (yelah, sbb most of the time i was in front of the cameras). the grass was wet ok!

Tuesday, November 07, 2006



"You're a mess"
AWAK SELEKEH.

Uergh, memang aku sudah obses dengan translation. It's not supposed to mean appearance dia lah wehh, the statement refers to her life! Hidup dia! Yang kelam kabut itu! A mess! Faham?!?

*headache*

Pic: That's my niece, baru lepas makan nasi.

Saturday, November 04, 2006

hello,

"did you drop acid"

is not equivalent to

"awak menumpahkan asid"

Nggghh, rasa mau mati aku tengok House kali ini.

Wednesday, October 18, 2006

Siri bercakap dengan diri sendiri:

Okay okay tahun ini kita buat macam tahun lepas. Kita masuk zon minda atmosfera yang lain. Kita balik kampung one day before Raya (dengan alasan tiket habis), kita pergi sembahyang Raya dengan Sultanah Kelantan, kita ziarah kubur, then Raya ke-3 kita cabut balik KL. Apa susah? Tak susah! Kalau orang tanya bila nak kahwin, kita kata tahun depan (like we always do). Kalau orang kata kita dah kurus, kita kata “eh ya ka?” walaupun dalam hati kita malu kena puji. Biarlah kakak kita yang pandai mengipas sedara-mara tu do all the talking. Asalkan kita tahu kita tak hipokrit dan kita harus bersyukur, sekurang-kurangnya kita masih dapat balik kampung* makan banyak-banyak, menayang bodi langsing, mengenyit mata kat anak sultan kelantan, membeli tudung bawal, memotong rambut dengan harga jauh lebih murah dari stylist di KLCC, menatap langit yang kurang berjerebu, lepak dengan kengkawan KL yang turut di/ter-paksa beraya di KB dan lain-lain lagi.

This is probably my last update before Raya lah ok. Semoga you all berbahagia. Adeh, tak syoknya Raya.

* Ariff, semoga tabah beraya di hospital. Fight it!

Saturday, October 07, 2006

Semalam, ketika memandu pada jam 3pagi (hujan ketika itu – funny how hujan memainkan peranan penting bila mood sedang goyah) aku ternampak sepasang kekasih di tepi lebuhraya. Si lelaki sedang memeluk tiang letrik sambil si gadis memeluknya dan menangis. *roll eyes*

Hai, si gadis, jangan termakan dengan drama si lelaki itu. Air mata hanya sementara, suatu hari nanti si lelaki akan berubah angin dan tidak akan mencintai/memujuk rayu agar menerimamu kembali.

Hai, si lelaki, peluk lah tiang letrik yang basah itu kuat-kuat. Bagaimanakah agaknya tajuk utama di dada akhbar jika kau terkena kejutan elektrik nanti.

Untuk pihak lebuhraya, sila pantau adengan-adengan drama spektra ini. Mengganggu konsentrasi pengguna-pengguna lebuhraya sahaja (ini semua pengaruh drama Sembilu Kasih* ni – tak sah kalau tak bergaduh dalam hujan).

* Mengikut rating terbaru yang diterima oleh pihak MediaPrima, Sembilu Kasih menduduki tempat teratas bagi rancangan yang paling ramai penonton.

Thursday, October 05, 2006

Ini hari I have one more speech dalam bahasa Melayu to finish. Ustaz Z janji nak kasi some hadith to selit dalam the speech (ye lah, bulan puasa ni kita kasi Islamik sikit la) and after that i can work on my article to be sent to the Halal Journal. Yeah! I can do it!

I finally get to taste the murtabak roti jala yang diwar-warkan itu. hmmm, biasa je rasa dia? A clever innovation tapi I think i'll stick to murtabak biasa je lah.

Some things that i want to eat yang belum dapat:
- Nasi padang (esok! Rizal hang jangan lupa temu janji kita! eh ke aku ada temu janji lain? Hmm)
- Kek batik (hari tu ada beli di pasar Ramadhan Bandar Tasik Selatan. Tapi lupa letak kat mana. Kemungkinan besar sudah dibuang)
- Karipap sardin (juga sudah dibeli tetapi tertinggal di rumah seseorang dan seseorang itu telah makan kesemuanya tanpa memberitahu saya!)
- Meatballs IKEA
- Murtabak Greenwood (yang ni takpe sebab gerainya sentiasa ada)
- Kebab Melawati
- Makaroni bakar (ini specialty kakak sulung saya)

Heh itujelah. Pagi-pagi dah pikir nak makan apa.

Monday, October 02, 2006

Masih ingat lagi budak customer service yang suka jerit nama aku tu? Dia baru saja melangsungkan perkahwinannya, well a couple of months back actually.
Kita memang berkawan baik lah, he's one of those friends yang wajib ada di setiap pejabat bagi mengisi kekosongan hidup apabila bekerja.
Hari ni since ada some transaction that needs to be done, aku pergi la mengadap dia. Well, dia selalu datang office aku sebenarnya, to chit chat.

Tahu tak dia cakap apa?!?

"Saya nak awak tahu walau apa pun saya tetap cintakan awak" <-- Please note that dia cakap begini ketika counter sedang sibuk. Gila ke apa budak ni?!?

Wahlau!

Oh, ada lagi dia tambah:
"Tu lah awak, lambat."

Aik? Habis saya yang bersalah? Bukan ke masa aku start kerja di bangunan itu dia dah ada awek ke?
Malu lah dia cakap macam tu. Tahu la dia main2 tapi eerrrgh, orang sebelah masa tu dah senyum2 kambing kat kami. Aergh malu!

on another note, over dinner with Aid last weekend, dia tanya pasal Teman Lelaki.
She said "you know i told Angie that you guys text each other in Malay and she doesnt believe it at all!"
Hee hee. Believe it baby.

Wednesday, September 20, 2006

Semalam Azman called:

Him: Immmmmy, mari kita ke kelas agama malam ini!
Me : Er, sorry la beb. I’ve got dinner plans tonight. But lemme know when is the next class ok!

Didnt have the heart to tell him that i was gonna go out drinking to celebrate my 1 year anniversary working for this shithole.

Tapi yeah, my point is, that’s my life. Kontras antara good and evil begitu besar. Some ppl pernah cakap that i’m rather conflicted, but that’s just me, I just cant decide if I wanna be good or bad. Both are more challenging. But hey, i guess the occasional pros-and-cons; langit dan bumi; baik dan jahat; are not so bad at all.

While i’m at it, i got myself a new boyfriend semalam(who will be referred as Teman Lelaki from now on haha) . Dia Melayu to the bone, kita cakap-cakap dalam bahasa Melayu. Rasa pelik, but i’m getting used to that. Macam ayam dan itik, but he makes me laugh. Kontras kami begitu besar, but you know what they say about opposite attracts. Maybe i should introduce him to you guys one day, then you’d know what i mean.

Aku dah tak di awangan lagi, because my feet is firmly on the ground. :)

Friday, September 15, 2006

pink


pink
Originally uploaded by natinski.
I was at the Estee Lauder Breast Cancer Awareness Program Charity Auction thing semalam. 2 tables away from me was Emran, si bachelor terhebat Malaya (hai, bila agaknya dia nak kahwin). Terfikir juga, kenapa aku asyik terserempak dia? Kenapa kami kerap bertemu? Is this what you call fate? Atau sekadar mainan constellation yang begitu berkecamuk sekarang?

Emran, Emran kalau dunia ini terbalik sudah lama aku remukkan hatimu.

Wednesday, September 06, 2006

Semalam tengok Nitrus perform. Well, kebetulan sebenarnya. I was at OU to have dinner with my ex boss (tempat mengadu utama tentang kerja) and there they were, Nitrus OK, tengah sound check at Good Evening Bangkok. Woo! By the time we finished dinner, I went back to GEB tapi Nitrus sudah perform halfway. So I don’t know whether they performed ‘Kamu’ atau tidak. But their other songs are good as well (and the lead singer is kinda cute hee hee). Siapa kata saya tak support the local music industry hey.

Tuesday, August 29, 2006

I am subjected to a kelas bahasa satu hari satu jam with my boss.
Faham tak tekanan perasaan yang saya alami ketika ini?

Tuesday, August 22, 2006

Kalau nyanyi lagu Negaraku out of tune tu masih boleh diterima lagi. Tapi ada satu line tu dia* nyanyi tune tu memang salah! It's not supposed to sound like that!

Is this as bad as not remembering your Rukunegara?

* Psst, dia Datuk Zulhasnan.

Thursday, August 17, 2006

So kita dah ada catch phrase baru lah. “I sound like stupid if I speak in Malay”

Semalam di kelab malam (wakaka), si Encik Transformers bawak sekali minah rempit mana ntah yang dia pikap di bar yang sama the week before (ini satu fenomena yang harus diteliti). Bukan kami tak nak bercakap dengan minah itu, tetapi dia sangat unreceptive. Kot ye pun, cubalah beramah mesra sikit dengan kami-kami ini. Cik Freckles pun tak suka dia sebab bila tanya sepatah, dia jawab sepatah. Tambahan pula, Cik Freckles bengang dengan Minah Rempit itu kerana ada ka Minah Rempit itu sangkakan Cik Freckles is a secretary. Hello! Dia engineer ok!

Lepas tu, Cik Freckles bisik kat aku. ”She doesn’t speak English ok”.
Aku pulak dengan semputnya menjawab dengan kuat “It’s not like I don’t want to talk to her? But I sound like stupid if I speak in Malay”. Hehe.
Badabing!

Thanks a lot Sharifah Amani. I still don’t agree with your smart mouth but thanks for the excellent phrase anyway.

p/s: Iye, iye, jangan tanya lagi. Yes, saya sakit. Yes, I am losing weight. No, I cant do anything about the bags under my eyes. Jangan ingat saya suka berkeadaan begini.

Thursday, July 27, 2006

Jikalau semalam anda ternampak seorang wanita berjalan-jalan di seri gombak berpakaian baju kurung merah jambu dan berselipar hitam - kaki kiri berselipar dan sebelah kanan selipar dipengangnya - ITU BUKAN SAYA!

so embarassing. selipar kesayanganku putus masa nak beli bubur McD for mum. masa tu aku di depan kedai cetong (pronounced chey-tong - haha lama dah tak pakai perkataan ini) dan alat-alat plastik. "Mana ada jual selipar jepun kat sini, dik. tapi kat hujung sana ada kedai kasut". uergh. daripada menapak ke kedai kasut yang jauh itu, might as well i go back to the car. Entah apa yang telah dipijak. Euw. Me mum dah tergelak when she saw me. Huhu malu.

Sunday, July 23, 2006

Actually tiada apa sangat untuk di-update di sini. i wish I had some stupid drama or reality show to bitch about tapi hmm, sekarang ni tak rasa macam nak jadi mulut celupar atau mulut tiada insurans takaful. Kesabaran di tempat kerja memang begitu challenging, tapi buat masa sekarang lebih dikaburi dengan kesusahan mendapat kerja baru. I need to work on my persuasion skills. Ia begitu teruk sekali.

Yesterday, over lunch with my friends, Nini yang 4 tahun sebilik dengan aku masa di universiti dulu tanya bila nak introduce teman lelaki baru. Did I say anything? Cant remember. Tapi dia menambah “everytime she has a boyfriend, dia cepat boring”.

Salah! Tidak tepat sama sekali! Aku dah berubah! Aku dengan Shahizam lasted 2 years apa?!

But of course, itu cuma jeritan dalam hati sahaja. Take it light. I trust dengan berkat doa dan *ehem* anjakan paradigma (I’m looking for the malay word for ‘effort’) my friends who know me inside and out, the time will come. I just don’t know when.

Esok nak visit Nerissa’s second baby. Esok juga wedding Ome but apologies sebab tak dapat hadir. Congrats bro! Love does exist after all, bukan? Oh, and happy 29th birthday to Musa, wherever you are. The BENdits miss you!

Friday, July 07, 2006

Oh hai.
Dia macam ini tau (it’s like this), kalau saya tidak membawa buku untuk dibaca ke rumah kakak sulung saya si Audra tu, I will end up reading kesemua majalah hiburan melayu yang husband dia memang suka beli.

Bagi saya, tak salah jika ingin membaca majalah-majalah ini (ini ayat pembelaan diri). Dunia hiburan tempatan memang menarik, cant say much about the aesthetic values though. It’s fun reading these magazines: “ooohh artis janda itu ada boyfriend baru yang bujang trang-tang-tang!”; “eh dagu dia terlebih panjang”; “eeeek so kampung lah her baju”; etc.

Sometimes i look forward to getting emails pasal artis-artis negara kita. Especially bila dapat gambar2 artis-artis beromen, yang dikebas dari friendster ke apa ke, simpanan peribadi ke, because i look forward to see what the artists’ reactions will be like. “Saya cium pipi sahaja”. BWAHAHA. Memang la kalo gambar cium pipi bolehlah bail yourself out!

So kan hari tu ada artis AF yang gambarnya bercium and pegang beer tersebar melalui email? So okay, standard jawapan artis: “saya cium pipi sahaja”. FINE! FINE! Tapi kalau kantoi gambar atas katil sedang berbogel, i wonder what the alasan will be like kan?

And alasan dia sebab bergambar pegang beer:
*paraphrasing*“Jurugambar itu cina. Masa dia nak ambik gambar, dia sedang pegang bir. Jadi dia mintak saya untuk pegangkan bir itu untuk dia”

Come on, who are you trying to fool lah wehhh. Banyak cantik lah dia punya alasan. Like hello, tak boleh letak beer tu atas lantai ke, meja ke, teguk sampai habis ke....

My point is: Stupid is as stupid does. Ada aja alasan bila kantoi. But i guess i’ll never understand the entertainment industry.

The weekend is here. Yes! Tapi ada Citrawarna Malaysia kan? Jalan mesti jam lah ye? *sigh*

Friday, June 23, 2006

Ayahnya jugak bernama Baba. For the lack of better comforting words, diharapkan NZ stay strong, dan ingat ketentuanNya.

Semoga roh ayahandanya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

al-Fatihah.

Tuesday, June 20, 2006

Gah, makcik tea lady tu buat aku marah lagi!
Perbualan di suatu pagi yang sejuks; di satu pantri:

makcik tea lady tak berhati perut: Ammmmmyyyyyyy...
Saya: *tengah beli nasi lemak* Ia sayaaaaaaaaaaa......
MTLTBP: Amy makan nasi lemakkkkkkk lagi... Tak takut gemuk keeeeeeeeee.....
Saya: *muka seposen* Tak?

Memang aku tak takut gemuk. Hello, last Sunday orang pergi beli jeans baru ok? Sebab jeans/pants lama dah longgar.
*slaps ass* You alls jangan jeles lah! Hmpfth!

Tuesday, June 13, 2006

“bley tanya skit tak... you dah kawen ker blum?!...”

That question came in the mail yesterday. It was from one of the young secretaries here. Aku pun tak ingat yang mana satu. There’s so many ppl here in this office, you think i have the time to get to know each one of ‘em?

After aku dah reply, came another mail from her:

“awk umur bape erkk....
bf ada tak... kalu ada org nak ngorat bley tak?”

Hmmm aku nyaris menjawab:

“Orang ini berbahasa Inggeris atau tidak?”
and
“adakah dia juga menulis macam awak / bley / ker / blum / kalu / bape.. ini bahasa rempit kan?”

Hikhik. I think these days ppl around me feel the need to memperkenalkan aku to some eligible bachelor, sedara, kawan, bapak etc. Gee, thanks a lot you guys. It’s nice. Keeps my mind off things but relaxlah, no rush ok? (hmm i think that’s not what i said early this year).

Tapi saya sekarang amat sibuk dengan karier, mana ada masa untuk bercinta. (fuh, like real only). *uwek*

Petang ini saya ada miting with a friend. Dia ajak saya co-write script drama dengan dia. Ooh la la! (I hope he's not planning to use my life story har dee har har). I’m gonna need a lot of coffee for this.

Wednesday, June 07, 2006


Interbiu bersama Natasya di Awangan, suatu petang di Zura's Akademik.

KUALA LUMPUR 4 Jun – Natasya di Awangan, yang sejak akhir-akhir sukar ditemui telah dilihat menghadiri satu kursus kahwin di sebuah akademi yang begitu dikenali dikalangan artis popular dan personaliti TV. Walaupun telah membatalkan segala aktiviti sosialnya pada hujung minggu lalu, namun gerakannya tetap dapat dihidu oleh para peminat dan sahabat yang tertanya-tanya akan ‘kehilangannya’ pada hujung minggu tersebut. Berikut adalah sedikit wawancara yang sempat dilaksanakan di sebuah restoran daun pisang yang terkemuka di Bangsar.

Q: Natasya di Awangan! Apa anda buat di sini?
A: Kursus kahwin lah apa lagi.

Q: Wah, ini satu perkembangan yang baik! Nampaknya persepsi anda tentang perkahwinan sudah berubah ya?
A: Hmmm mungkin tidak sepenuhnya. Tapi i did learn a few things about marriage especially procedure nak kahwin itu. MasyaAllah banyaknya red tape! Tetapi memandangkan saya orang Kay Ell, kurang pening kepala sikit. Kalau tak, kena isi Borang Permastautin lah, Borang HIV lah...

Q: Jadi, bilakan anda dijangkakan akan melangsungkan perkahwinan?
A: Siapa kata saya nak kahwin? Boyfriend pun tarak. Saya datang teman kawan saya, lah. Miss Tinkerbell dan Encik Aquarian nak kahwin hujung tahun ini. Lagipun, kalau ada geng lagi kurang kebosanan dan kemengantukkan. At least i can get this over this now, like getting a driving license. Hanya sekali dalam hidup (er, lainlah kalau sijil hilang hehe).

Q: Siapa yang berada di dalam ingatan anda ketika kursus tersebut?
A: Siapa? Ingatan apa ni? Tak ingat kat sapa-sapa. Pelamin anganku sudah lama musnah bwahaha. Sepanjang kursus 2 hari tersebut, saya cuma ingat mahu pulang ke rumah dan tidur.


Q: Oh my God, anda baca chick lit ketika kursus? Tidakkah tindakan ini akan mendapat penghinaan oleh teman-teman literary circle anda?
A: Ala, bukan selalu. Takkan saya nak baca sesuatu yang memeningkan seperti Ulysses ketika kursus? Besides, i thought “The Devils Wear Prada” was rather entertaining. Hikhik.

Q: Secara keseluruhannya, apa pendapat anda tentang kursus ini?
A: Begitu menghiburkan. Mungkin kerana modul yang tidak membosankan, termasuk speaker-speaker yang mulut tiada insurans itu. Ustaz2 dan ustazah2 dengan sexual innuendos mereka yang menggamatkan lagi suasana kursus. Mereka semua kelakar! Cuma ada terdapat segelintir lelaki2 typical Melayu yang suka menyampuk ketika ceramah-ceramah tersebut. Macam bagus sahaja. Itu belum kahwin tu. Saya merasa simpati terhadap bakal-bakal isteri mereka.

Q: Ada artis tak di kursus ini?
A: Ada.. Seorang tu datang dengan teman lelakinya. Memandangkan dia begitu low-profile, cukup lah saya kata yang dia ni bekas Dewi Remaja (nota: Suf, anda jangan menggelupur, dia bukan Annahita kesayanganmu itu). Another artis adalah pelakon lelaki yang berlakon cerita Natasha dan bakal berkahwin dengan artis Sabah.


Q: Apakah highlight kursus tersebut?
A: Sketsa di penghujung kursus iaitu sketsa merisik, bertunang dan bernikah. Sporting betul artis lelaki tersebut berlakon jadi bapak pengantin lelaki. Begitu menggelikan hati. Tapi, kenapa tiada sketsa tentang penceraian ha? Sebab dalam modul ada ceramah tentang talak and cerai. Hmmm.

Q: Apa reaksi teman-teman dan ahli keluarga apabila mendapat tahu anda telah menghadiri kursus ini?
A: Terkejut gilerz! Kenapa begitu berahsia? Tapi ada juga yang berkata baguslah, get it over with.

Q: Bagaimana perasaan anda sekarang?
A: Biasa saja. Takkan saya nak menjerit kegembiraan kot? Tapi to ceduk kata-kata Encik Transformers (yang sepatutnya ikut serta kurus kahwin itu tapi tak jadi sebab dia ingat sijil kahwin ada expiry date ha! Ha!) saya kini boleh digelar ‘CERTIFIED SINGLE’. ;)

Q: Apa nasihat anda kepada mereka-mereka yang belum bersijil?
A: Pergilah ambil. It's fun. Jangan lupa bawak iPod. Serta buku untuk dibaca. Just in case. Dan, oh, jangan nak kenyit mata kat boyfren-boyfren orang lain! ;)

Q: Kata-kata terakhir?
A: Aku sedang ingin bercinta! Heh.

Q: Terima kasih CIK Natasya.
A: Sama-sama. Salamz!

Friday, June 02, 2006

My boss cuti 2 minggu. Admin support saya sudah resign, dan juga si exec biul yang kehadirannya umpama angin berdebu yang memedihkan mata.

Buat masa sekarang, belum rasa macam nak pengsan. Belum kena marah, belum kena tuding jari, belum jadi scape goat. Baru setengah hari. Tengok la minggu depan.

Tuesday, May 23, 2006

xman storyy


xman storyy
Originally uploaded by natinski.
Kita dah berbaik. I think. Tapi after all that's been said and done, tekak ini masih merasa kelat, payau. Like i've swallowed a bitter pill. Maybe i did.

Monday, May 22, 2006

"So now that you call me a typical lelaki Melayu, I'm supposed to listen to lagu Melayu and all that lah?!?"

I think I just fucked up a 12 years worth of friendship. I'm sorry I made you my punching bag, Azman.

Friday, May 19, 2006

"iLoveYou irmynatasya!", jerit dia tanpa mempedulikan clients yang resah menunggu nombor mereka dipanggil.

Lepas ni aku taknak turun ke customer service counter tu dah. Aku malu!

Thursday, May 18, 2006

Saya sudah cuba untuk updet. Tetapi jari-jemari beku, tidak dapat berbahasa Melayu.

(psst, Salina 2 rawks!)

Saturday, May 13, 2006

Entah dimana dirimu berada
Hampa terasa hidupku tanpa dirimu

Apakah disana kau rindukan aku
Seperti diriku yang selalu merindukanmu
Selalu merindukanmuuuuuuuuu.....

* Tolonglah get me out of this funk cepat.....

Friday, May 05, 2006

dhani


dhani
Originally uploaded by natinski.
Arghhhh! Kenapa DIA harus berpakaian sedodon dengan aku di hari Jumaat yang mulia ini!!!

Oh hello. Saya sudah baliks. Lama dah. Di flickr saya ada few shots of you-know-who so y’all enjoys la ok. I have nothing to say at the moment. I think I need a new hair color. Internet di rumah sudah mati jadi hari-hari picisan telah diisi dengan mengemas rumah (lain kali jangan tinggalkan rumah lama-lama).

Semalam mimpi Mama pecahkan my iPod. Tulah, jangan jadi anak derhaka. Rajin-rajinlah telefon dia tanya khabar. OK i should shut up now. Back to work.

Monday, April 17, 2006

I'll be back in May

Natasya di Awangan – Muzik untuk Muhasabah

Chrisye feat. Ahmad Dhani – Jika Surga dan Neraka Tak Pernah Ada
Dealova – Once
Rossa – Aku Bukan Untukmu
Jikustik – Tak Ada Yang Abadi
Dewa 19 – Larut
Dia Fadilla – Aku Masih Setia
Ahmad Dhani & Andra Ramadhan - Kuldesak
Black Dog Bone – Hatiku Luka Lagi
Dewa 19 - Kangen
Nitrus – Kamu
Peterpan – Di belakangku
Garasi - Hilang
[trak bonus] Marcell – Semusim
Ahmad Dhani, pemuzik genius atau pemuzik serius?

Man, what was I thinking. Berdiri di hadapan pentas mungkin satu kesilapan besar, satu harakiri yang mungkin will not be repeated EVER. Pada mulanya, aku berdiri 4th row from the stage. Bila showcase bermula, sedar2 aku dah sampai di bucu keyboard Ahmad Dhani! Ya ampun!

Masuk 4th song, Girl left the stage area sebab dia sudah hampir pitam. Aku pulak tersangkut depan stage. I think halfway through (masa lagu Cukup Siti Nurbaya) baru aku dapat loloskan diri ke tepi bar. Itupun, i didnt know where i was, the place was sardine packed!

Masa aku tengah sms si Girl : “I am stuck at the bar...”, si mamat sebelah kanan aku menyampuk:
“I am stuck... HAHAhaha... Saya pun stuck jugak ni, awak pun hilang kawan eh?”
Ye ye I’m stuck.
Sebenarnya aku suka kat mamat sebelah kiri aku tu, dia cute, tersenyum-senyum, nak tegur aku ke tak nak wehhh, lembab sungguh tindakan refleks dia so aku borak ngan mamat sebelah kanan aku je la. Lagipun dia tolong selamatkan aku dari mamat Indon dok tengah head banging belakang aku tu.

Oh back to Ahmad Dhani. Ish, garang betul dia kan? Tak senyum langsung. Dia muncungkan mulutnya bila the crowd was pushing too far ahead. Dia tak berkata apa-apa tapi ish, aku tahu dia marah. Performance wise, i have no complaints. Once memang ternyata hebat and Tyo looks a lot hotter in real life.

The good news is, I managed to get great shots of Dhani, Once and Tyo. I’ll probably upload them later-later, sekarang ni tengah sibuk – ai, sibuk sangat nieh!

I woke up this morning, and i realized that dahi aku lebam. Tak tahu mana datang. Mungkin kena semalam sebab penyebabnya banyak: kena siku, kena pijak kaki, kena tolak, kena himpit, kena hantuk dengan kamera, pilih sahaja!

Before the showcase, kita terserempak dengan Han, my good friend over at the ol’ office. Dengan bangganya dia menayangkan cellphone-nya, waaaa ada gambar Ahmad Dhani! Dia jumpa band tersebut di meet-the-fans session at Tower Records. Waaa mana aci! Please note that Han sanggup tinggal baby kat rumah sebab minat Dewa19 punya pasal. Siapa lagi lebih fanatik sekarang ni? Heehee.

OK my fangirling ends here. Kalau aku tak namakan my firstborn Siti Nurbaya atau Andra Ramadhan atau Ahmad Dhani, hish, tak tahulah. ;)

Please doakan I’ll ace my interview tomorrow. Thanks!

dewa


dewa
Originally uploaded by natinski.
Fanatik? Mana ada....

Sunday, April 16, 2006

It's 1:50 a.m. Baru pulang. I can't sleep. Rasa macam kena anxiety balik.

I knew waiting for 6 hours just to see my favorite band play would be worth the wait. To see Dewa19 play is an emotional thing for me, kerana muzik mereka have always been the soundtrack of my life. Bila lagu ke-2 was Dua Sedjholi, aku sudah mula rasa sebak.

Tapi to see Ari Lasso perform kembali dengan Dewa19 is something yang aku tak jangka aku akan dapat lihat, ever. Time tu air mata aku sudah mula bercucuran. Aduh. Tambahan pula the 23 songs that were performed semuanya ada bercampur track2 lama dari Terbaik Terbaik (1995) hingga ke Republik Cinta (2006).

I think I need not explain why this band means a lot to me. There's so many things in my head / on my shoulders right now. Maybe esok I'll write more about the Malam Pesta Indonesia and the Dewa19 showcase. We'll see how it goes.

Rasa-rasanya Valium ada expiry date tak?

Thursday, April 13, 2006

Huwa kecik hati dengan Ustaz Z. Last week, after 2nd session with Ustazah Cakar Harimau, dia tanya how was the session. So I told him honestly, “bosan lah ustaz, dia cerita hal orang kahwin sahaja”. Lepas tu dia tak pasal2 snap kat aku “Habis, apa lagi? Kahwinlah cepat!”.

Wah, tingginya suara dia (ke aku yang emo terlebih?). kenapa dia nak marah-marah nie? Please lah, being single is not a disease, nor a curse. Stop over-analyzing kami-kami yang kurang bernasib baik dalam mencari cinta boleh tak?

Bila ustaz Z tengok macam aku nak menangis, he just had to make things worse by asking:

“Immy do you need counselling?”

“ABSOLUTELY NOT!”

Seriously, do i look like i need counselling? NO. I think i’m doing fine thank you, just PMS-ing. Just because sekarang aku selalu ponteng kelas tajweed that does not signify anything. Bukan apa, ustaz selalu sibuk so selalunya dia assign another ustazah to teach. Ustazah tu tak best. Dia baik sangat. Kalau dengan Ustazah Z, salah baca je mahu kena sergah. Pastu muka dia akan merah sebab dia marah. Pastu dia akan rasa bersalah sebab garang sangat. Hihi. Aku suka (ish, fetish jenis apa pulak ini).

Itu sahaja kisah saya pada kali ini.. Kadang-kadang hidup ini penuh dengan ironi-nya yang tersendiri. Tapi nanti kita story di lain hari ok.

God is Great!

Wednesday, April 12, 2006

Sudahkah anda membeli tiket konser? Belilah weh, marilah kita bersuka ria sabtu ini. Aku dah beli. Bukan satu, bukan dua, tapi tujuh tiket! Nyeahaha.

Hmm.

Saturday, April 08, 2006

Cuba teka siapa pengirim SMS ke-9 Carta Baik Banget bagi memenangi 2 tiket ke Showcase Dewa 19 di Planet Hollywood pada 16 April nanti?

\o/

Life is good. Yabadabedoooo!!! I won! I won!

Wednesday, March 29, 2006

Just because I’m reading a fantasy book (saja je, tukar angin monsoon) tiba-tiba bila orang berkata “dia adalah darah daging saya” I find it so GORY and bloody kemerahan macam daging yang disiat-siat dengan penuh mahir sekali oleh abang-abang kat pasar tani di Jalan Kuching. Kenapa aku kata mahir? Kerana walaupun di mulut ada sepuntung rokok, tak pernah aku lihat abu rokok itu jatuh ke daging-daging yang disiat oleh mereka.

Rasa macam tengok sarkis. Rasa macam nak tepuk tangan dan jerit ‘encore!’ apabila si butcher is all done with the daging.

Monday, March 27, 2006

Who was gung-ho enough to let Ferhad nyanyi lagu Dealova di Anugerah Planet Muzik baru-baru ini? Boleh bikin saya mengalami pendarahan dalaman! I kinda enjoyed APM this year walaupun ada kolumnis yang memanggil anugerah itu anugerah nyamuk (i.e. kecil, tak seberapa). Tapi nyamuk-nyamuk pun, ia bisa menggigit!

I think Malaysia is in bad need of a Taufik Batisha. Yelah, kita ada Adam (Michael Jackson konfius wannabe itu) but at least Taufik Batisha can sing! Bila Taufik Batisha nak break into Malaysia? Have we had enough of Ahli Fiqir already? Bring on new Singaporean talents already! (and please keep Ferhad off the radar bitchplease)

It’s Monday. Saya malas nak buat kerja. My immediate boss bilang I should read more Malay books. Dia bilang saya punya MD speech yang 6 pages tu keras macam kayu. Takde lenggok bahasa Melayu yang indah langsung. Terlalu un-apologetik. Dia boleh kata apa sahaja. Besides, macam mana nak me-melankoli-kan speech ekonomi? I’m sure my MD tak kisah kerana BM dia lagi teruk dari aku! Hehe. Masa aku discuss pointers for the speech with my MD pun kita bincang dalam English, maka aku translate je lah point by point. ‘humble beginning’ jadi permulaan yang tidak seberapa. ‘quantum leap’ jadi lompatan kuantum (bwahaha). ‘metric return on equity’ jadi ‘metric return on equity’ jugak dan ‘value added services’ jadi ‘value added services’ jugak! nyeahaha. I know, I know, teruk sekali.

Peninglah ini hari. Terlalu banyak makan kek hari jadi over the weekend. Iye, saya sudah 29 tahun. Betul saya tak tipu. Stop saying I’m actually 19 pretending to be a 29 year old woman. ;)

Wednesday, March 22, 2006

Of course I’m gonna write about this.

Semalam dalam mailbox yang sentiasa kosong itu, ada satu sampul surat besar untuk aku. There was no return address, and nama aku hanya diletakkan ‘Natasya’ sahaja serta alamat rumah dengan setem 2 ringgit. Odd.

Setelah dibuka, there were 2 books inside - Kunci Rezeki and Wirid Rasullullah S.A.W. Pagi dan Petang by Dr. Abdullah Yasin.

On one of the books ada post-it note yang tertulis:

Wishing you joy
And peace
Happy Birthday
Your sister in faith


To the anonymous sender, Thank You. I don’t have the energy to mull over this unusual birthday gift but since last year, I know I have changed a lot. Mungkin masih ada beberapa perkara yang perlu diperbaiki, ditinggalkan, dilupakan, dianuti dll but I’m trying my best. Everyday is a constant battle but iye, iye, saya tahu, patience is the key!

“But life is a slippery slope, regret is the steepest hill”, bukan?

Thanks again.

Tuesday, March 21, 2006

Hey if anyone ada lagu ‘Kamu’ by Nitrus, can you please ‘yousendit’ it to me? I dont know why i like this song very much. Maybe because they sound like a complete rip-off macam Collective Soul cuma berbahasa Melayu! Hmm.

Friday, March 17, 2006

Aku tengah bosan ni. Bila bosan mulalah rasa macam hendak menulis. Bila menulis mula terfikir tentang self-censorship. Bila self-censor mula rasa tak puas hati. Bila tak puas hati, penulisan jadi tergendela so back to work for me! Vicious circle.

Baru-baru ni, atas desakan Ustaz Z, aku ada attend satu ceramah. Ustaz Z ajar aku tajweed as a refresher course for free and in return aku buat translation/copywriting untuk dia. Ustaz-ustaz zaman sekarang tak macam dulu, mereka sudah moden, pakai tali leher, berbahasa Inggeris, ber-thumb drive, ber-laptop.

So suatu hari dia bilang sama aku:
Ustaz : Immy i think you should attend ceramah ni.
Immy : Ceramah apa. I dont do ceramahs.
Ustaz : Pergijelah. Bagus ni. It's by Ustazah Siti Bahiyah.
Immy : Bwahahah. Ustazah Cakar Harimau tu? That is definitely something i dont need. Saya belum kahwin lah Ustaz.
(dalam hati: who needs cakar harimau when you have kamasutra and lap dance?)
Ustaz : Bukan. Ceramah ni about macamana nak jadi Muslimah Ideal. I've registered your name.

Dengan langkah berat macam kaki yang di-shackled, i attended my 1st ceramah agama (setelah keluar universiti). Rasa macam out of place sangat. Tapi tipulah kalau aku kata i didnt learn anything from the ustazah. Tapi kalau ada award pelakon terbaik untuk penceramah-penceramah di Malaysia, dia boleh menang best actress. Pandai dia buat penonton2nya menangis (she was talking about anak derhaka). Satu hall menangis dengar cerita dia. Aku tak nangis lah, bergenang air mata je..

Dia ada lah bagi tips dan doa untuk mencari jodoh. Ho-hum. Malas nak elaborate. I suspect ini sebab utama ustaz suruh aku attend ceramah ni. BENCI.

Takde pulak ustazah tu bagi tips/doa macamana nak jauhkan lelaki-lelaki horny.

Addendum: Semalam at the launch of WHF, i bumped into Miss Tyra. OMG dia sudah hijrah! Memang tak sangka sangat. I know, i know, people change. Yes yes shut up already.

Monday, March 06, 2006

Happy Birthday, Ba. Kami sentiasa merinduimu.

Al-Fatihah.

Tuesday, February 28, 2006

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
(Surah al-Baqarah: ayat 286)

Maka sedihlah perasaan ini apabila pintu taubat telah ku langkah masuk namun aku masih ditemukan dengan lelaki yang berkiblatkan nafsu.

Tuesday, February 21, 2006

Oh I had a lovely weekend! Bukan sebab bermain saham atau saham naik okay, tapi kerana Republik Cinta sudah ada di dalam tangan! (kita main saham melalui SMS je... hehe)

Mula-mula sekali, rebiu Republik Cinta in 8 sentences:

Tuhan sudah tidak tinggal di Republik Cinta lagi.
[ini direct translation of God doesnt live in Republic Cinta anymore]


Oh where to start, where to start. Beginilah, kesetiaan aku pada Dewa, oh Dewa19, is sama dengan my loyalty to Anne Rice. No matter how bad her writings have become over the years, setiap kali dia keluar dengan buku baru, aku pasti beli. Aku percaya suatu hari nanti Miss Rice will be the queen of her castle again, with her gorgeous writings about the creatures of the night.

Same goes with this band. Ahmad Dhani masih hebat. Personally, i like this album and aku menarik nafas lega kerana first time aku dengar album ini, i dont hate it like i hated Laskar Cinta (brrrr, sampai sekarang aku benci album itu). Dan ia tidak terlalu jiwang karat seperti Cintailah Cinta. I’m not sure if this album is ‘lebih nge-dance’ tapi you know you cant go wrong with this band with its wide range of music – pop ada, dangdut rock ada, electronica ada, elemen muzik dari negara Timur ada, apa lagi yang kamu mahu? Oh tambah lirik-lirik puitis. Dan Ahmad Dhani yang mantap itu. Hee, perfect.

Segalanya Maia
Album ini memang sarat dengan tema cinta (what else is new) but that’s fine by me! Cinta Ahmad Dhani memang indah (walaupun dia ada Maia). Speaking of Maia, kenapa banyak lagu berlatarkan suaranya? Mengapa? Mengapa?! Kenapa dia cantik sekarang? Kenapa kumpulan Ratu ada di mana-mana sekarang (termasuk henpon boss aku) dan begitu membingitkan telinga dan memanaskan hatiku?! Masa konser Dewa di Stadium Malawati few years back, Azmir dan aku tergelak-gelakkan memerhatikan lagat isterinya yang tak ubah macam penyanyi dangdut itu. Segalanya Maia, Maia, Maia. Aku benchi!

*ehem* So anyway.

Bila Dewa19 Berbahasa Inggeris
So, it’s not as bad as Siti Nurhaliza singing English songs tapi, kalau bolehkan, tak payahlah nyanyi lagu bahasa penjajah ni. Aku rasa lagu2 Inggeris dalam album ini baik-baik saja jika dinyanyikan dalam bahasa ibunda. Kecuali Queen’s I Want to Break Free lah. I liked their version, walaupun it makes me wonder, adakah Freddie Mercury akan terguling-guling di dalam kuburnya apabila mendengar the remake of this song?

“I want to BRAKE freee!”
Haha itu versi Oncé. Sebutan bahasa Inggeris-nye begitu menggusarkan perasaanku. Kalau Dewa19 mahu berguru dengan aku untuk belajar sebutan yang betul, aku sanggup ajar dengan percuma. Sebutan gaya British? American? Hei, sebutan gaya ala Al Capone pun aku boleh ajar ok!

Aku tercari-cari mana that one song yang umpama lagu motivasi yang aku boleh dengar when i’m feeling down (ala, bila time-time air mata bercucuran ketika memandu). Dalam 5 Bintang, there’s Hidup Adalah Perjuangan, dalam Cintailah Cinta takde, but in Laskar Cinta ada lagu Hadapi Dengan Senyuman. Dalam RC, there is Live On. This is the beauty of Dewa19 – their songs can lift your spirit anytime (and makes you want to marry and live happily ever after as well).

There are 2 songs that reminded me of their previous songs. Apa ni Bung, sudah ketandusan ide-kah? Tapi takpelah, aku maafkan. Jadi konklusinya, berapa bintang harus diberi untuk Republik Cinta? This album masih tidak boleh menandingi kehebatan Bintang Lima tapi bagi aku, all Dewa19 albums are 5 bintang in my book. Yay! Go me! Ayuh, apa lagi, belilah album ini, sebarkan benih-benih cinta dan musnahkan virus-virus bencimu!

Addendum: Dalam Melodi few weeks back aku rasa i heard them saying they will be performing at Stadium Merdeka on the 15th April. Harap-harap confirmlah sebab end of April aku out-station for 10 days. No way i want to miss this! Siapa tak mahu joget-joget to lagu Laskar Cinta itu!

Note untuk Girl (yang tuduh aku sudah curang pada Ahmad Dhani): You’ll be pleased to know that aku sudah campak album-album Peterpan masuk dashboard dan album2 suamiku sudah kembali menyepahkan si Estel itu. ;)

Friday, February 17, 2006

Encik Saham is the same cutie that i saw at the function tu.

Apa? Mana ada aku suka kat dia!?! *runs*

p/s: English dia bagus. La la la!

Thursday, February 16, 2006

Am I getting old? Oh yes I am. No, wait, soalan aku is macamana konsep perkenalan or that bibit2 cinta berputik begins? Tolonglah refresh my mind balik. Lelaki Melayu punya modus operandi lain sikit kan?

Begini kisahnya. Adalah seorang lelaki Melayu ini, let’s call him Encik Saham. Minggu ini dia banyak call aku – work related-lah – tapi suka betul sidetrack. Dia bilang dia pernah nampak aku masa satu function last week. I think I’ve seen him too as well.

Dia tanya:
Dia tanya aku umur 28 tahun kan?
Dulu belajar kat [insert nama universiti keparat di sini] kan?
Masih baru bekerja kan?
Awak grad English Lit kan?
Ooooh English awak mesti power. <-- ack, aku benci statement ini!
dll.

Laaa.. sudah gaharu cendana pula. Itu belum masuk soalan2 lain yang dia hantar melalui e-mail yang tidak berkaitan dengan kerja langsung. Bila aku call dia nak confirm appointment, dia pujuk aku jangan letak telefon lagi. Lagi bertambah soalan-soalan yang diajukan untuk aku.

Soalan paling best aku baru dapat tadi:

Dia : So, are you married?
Aku : Hai Encik Saham, direct betul soalan awak. Bukan saya sudah beritahu ke semalam? Saya ingatkan awak dah tahu since you know sooo many things about me.
Dia : yalah nakkan kepastian hehehe...
Aku: What if I’m not?
Dia: ha sekarang ni i tanya & u asked me back, jawabla, please.

Isk, aku sepak mamat ni kang baru tahu. Tapi aku memang suka layan dia. He reminds me of hmmm, no one actually, tapi dia macam gelabah sikit, and a real joker. Macam budak-budak sikit. Budak-budak yang suka tanya macam2 soalan.

Dia bilang umur dia 35 tahun. Bachelor.

Oh shit. Mamat cute yang aku nampak masa kat function tu yang aku assume is Encik Saham nampak muda. Macam 25 tahun gitu. Oh shit. Aku rasa aku sudah tersilap orang.

Esok aku ada meeting dengan dia. Oh shit!

[akan bersambung esok]

Sunday, February 05, 2006

Self : Anis sayang, come kiss Makcik.
Anis : Taknak! Makcik tak cantik!
Self : ...

Kids these days.

Friday, January 27, 2006

“Cantik betul songket awak hari ni.”

5 months of tergagap-gagap bercakap dengan aku, baru hari ini Junior dapat bersuara without looking like he’s about to be swallowed by me.

Lembab betul episod Cinta Pantry aku ni.

Thursday, January 12, 2006

Contrary to popular belief, Hari Raya Haji di Kota Bharu disambut sederhana. Or maybe it’s just my grandmother’s family. Entah. Aku pun tak pernah tahu part mana yang mereka kata meriah. Misha Omar kata meriah. Colleague aku yang dipaksa kahwin dengan jejaka Pasir Mas kata meriah. Eh ye ke? Tapi I guess one of the perks of mengaku menjadi anak Kelantan (God is great!) is that bila aku minta cuti panjang, tiada siapa mahu tanya mengapa? Sebab mereka ingat aku nak balik kampong korban lembu buat kuih tukar langsir salam-salam mohon keampunan tayang gelang-gelang emas.

Tidak sama sekali. Aku ada di KL. Savoring my days off dari kerja yang begitu membebankan. From the comfort of my apartment, aku tengok lembu disembelih. Wow. The whole day my mom and I tengok TV. And did yoga. Tak kira lah Hari Raya Puasa ke, Hari Raya Haji ke, tengok drama Raya memang agenda utama aku. Especially drama tangkap leleh tentang anak derhaka. “Jahat sungguh anak-anak Melayu kan, Mom?” Mak aku angguk sahaja tanpa berkata apa-apa. Aku pun pernah derhaka pada dia tapi isk. tidaklah sampai ke tahap macam drama-drama Hari Raya ni.

Aku ingat aku mahu balik KB hujung bulan ini. Skil tawar-menawar harus dimantapkan lagi dan aduh, craving nasi dagang dah tak ingat dah ni.

p/s: Nak saya komen tentang ‘perpisahan’ Elly dan Danial ke? Saya taknak komen apa-apa. I wasn’t the only one who saw the lack of chemistry between them. ;)

Tuesday, January 03, 2006

Hello, Selamat Tahun Baru.

Rebiu konser Peterpan in 6 sentences:

Sexual presence Ariel begitu mengasyikkan sekali.

To put it mildly, walaupun basah lencun, dihimpit anak-anak frinjan Indon*, kelaparan, dihimpit Indon, berlantaikan lumpur, dihimpit indon, terpaksa beratur macam nak masuk Nazi death camp, dihimpit indon, berbumbungkan langit kelam tanpa bintang-bintang bersidai menghiasi malam, dihimpit indon, sakit kaki, dihimpit indon, kesejukan, dihimpit indon, disiul lelaki-lelaki yang tidak biasa melihat wanita-wanita yang basah, dihimpit indon, tidak menghafal lirik kecuali lagu Mimpi yang Sempurna, dihimpit indon..

It was all worth it. I mean, check out those biceps on Ariel man. Er, maksud aku, the concert was great, sound system bagus, nyanyian ariel bagus, opening acts bagus. Buat aku terasa seperti I’m cheating on Ahmad Dhani, tapi Ahmad Dhani tiada di sini bukan?

Masa berasak-asak untuk masuk ke stadium, aku terserempak dengan Hakim (ex-boyfriend circa zaman matrik). Bayangkan, banyak-banyak tempat dalam dunia, aku boleh terserempak dengan dia, betul2 di hadapan pintu masuk. Tanpa dia mungkin aku sudah ranap diganyang mereka-mereka yang tidak erti dengan budaya Melayu yang bersopan-santun. Aku cuma mengukirkan senyuman kepadanya, tiada masa untuk bermelankolia atau menghidupkan api cinta yang sudah lama padam. Yang penting, aku dapat masuk stadium dengan selamat (dan keluar dengan selamat haha syukur ya tuhan!!!).

* Note to my Indonesian friends: we don’t hate you, we’re just terrified of you.

Wednesday, December 21, 2005

Aku rasa dia selfish lah, orang sibuk nak tolong mangsa-mangsa yang dilanda banjir, dia sibuk nak nikah. Dahlah para pasukan penyelamat terpaksa dukung dia. Alah, bukan dalam sangat pun air itu.

Er, just saying. (in response of/to today’s front page pic)

Sunday, December 04, 2005

So there it was, my 5 seconds of fame.

Melodi. Tengahari tadi. Ha ha. Ha ha.

Saturday, December 03, 2005

Semalam I attended Media Prima’s media screenings for 2006 event over at Berjaya Hotel. Technically, it’s a crucial event to promote new / returning programs over at TV3, 8TV, NTV7 and 9Nine (now that they are under one helm). Semalam aku hadir sebagai seorang potential media buyer, mana tahu, the company i work for my be interested again to sponsor any programs on TV.

Konsep event tersebut agak bagus. Tema Pure Magic memang menarik walaupun certain segment agak hambar (lain kali provide-lah itinerary, barulah guests tak komplot nak meninggalkan dewan hehe). Segmen 8TV was funny, i think Ahmad Izham ada potential jadi stand-up comedian. To run through, each segments diselang-selikan dengan persembahan Daniel MI (yeah!), Jac Victor, Pija & Ella, Misha Omar, Ferhad bla bla bla yawn yawn yawn. Ramai artis and personalities yang datang. Belly dancing pun ada. Dah halfway through the program baru aku terperasan ANUAR ZAIN. Isk, kalau aku tahu dia ada, dah lama aku heret boss aku duduk belakang dia hehe.

Masa segment channel 9, aku dah mula bosan. Lapar. Entah apa sketsa entah on stage. Nak tak nak, aku tengok jugak. On stage, rupa-rupanya ada:

MOHD PIERRE ANDRE.

Fairies-fairies di dalam otak aku mula menari-nari. Genie dalam botol yang aku gosok dari awal program sudah keluar. Tikar terbang je yang tiada.

Alahai Pierre Andre, anda memang handsome di luar kaca TV! *dies*

I didnt stay for dinner sebab boss aku nak shopping sebelum balik. Tiada peluang untuk ber-rub shoulders with Pierre Andre. Mungkin next time. Aku takde masa nak jadi fangirl buat masa sekarang.

So what to expect from our local TVs in 2006? Hmm, let’s just say teruskan download secara haram siri2 Veronica Mars dan Grey’s Anatomy. :p