Thursday, February 16, 2006

Am I getting old? Oh yes I am. No, wait, soalan aku is macamana konsep perkenalan or that bibit2 cinta berputik begins? Tolonglah refresh my mind balik. Lelaki Melayu punya modus operandi lain sikit kan?

Begini kisahnya. Adalah seorang lelaki Melayu ini, let’s call him Encik Saham. Minggu ini dia banyak call aku – work related-lah – tapi suka betul sidetrack. Dia bilang dia pernah nampak aku masa satu function last week. I think I’ve seen him too as well.

Dia tanya:
Dia tanya aku umur 28 tahun kan?
Dulu belajar kat [insert nama universiti keparat di sini] kan?
Masih baru bekerja kan?
Awak grad English Lit kan?
Ooooh English awak mesti power. <-- ack, aku benci statement ini!
dll.

Laaa.. sudah gaharu cendana pula. Itu belum masuk soalan2 lain yang dia hantar melalui e-mail yang tidak berkaitan dengan kerja langsung. Bila aku call dia nak confirm appointment, dia pujuk aku jangan letak telefon lagi. Lagi bertambah soalan-soalan yang diajukan untuk aku.

Soalan paling best aku baru dapat tadi:

Dia : So, are you married?
Aku : Hai Encik Saham, direct betul soalan awak. Bukan saya sudah beritahu ke semalam? Saya ingatkan awak dah tahu since you know sooo many things about me.
Dia : yalah nakkan kepastian hehehe...
Aku: What if I’m not?
Dia: ha sekarang ni i tanya & u asked me back, jawabla, please.

Isk, aku sepak mamat ni kang baru tahu. Tapi aku memang suka layan dia. He reminds me of hmmm, no one actually, tapi dia macam gelabah sikit, and a real joker. Macam budak-budak sikit. Budak-budak yang suka tanya macam2 soalan.

Dia bilang umur dia 35 tahun. Bachelor.

Oh shit. Mamat cute yang aku nampak masa kat function tu yang aku assume is Encik Saham nampak muda. Macam 25 tahun gitu. Oh shit. Aku rasa aku sudah tersilap orang.

Esok aku ada meeting dengan dia. Oh shit!

[akan bersambung esok]

No comments: