Thursday, January 12, 2006

Contrary to popular belief, Hari Raya Haji di Kota Bharu disambut sederhana. Or maybe it’s just my grandmother’s family. Entah. Aku pun tak pernah tahu part mana yang mereka kata meriah. Misha Omar kata meriah. Colleague aku yang dipaksa kahwin dengan jejaka Pasir Mas kata meriah. Eh ye ke? Tapi I guess one of the perks of mengaku menjadi anak Kelantan (God is great!) is that bila aku minta cuti panjang, tiada siapa mahu tanya mengapa? Sebab mereka ingat aku nak balik kampong korban lembu buat kuih tukar langsir salam-salam mohon keampunan tayang gelang-gelang emas.

Tidak sama sekali. Aku ada di KL. Savoring my days off dari kerja yang begitu membebankan. From the comfort of my apartment, aku tengok lembu disembelih. Wow. The whole day my mom and I tengok TV. And did yoga. Tak kira lah Hari Raya Puasa ke, Hari Raya Haji ke, tengok drama Raya memang agenda utama aku. Especially drama tangkap leleh tentang anak derhaka. “Jahat sungguh anak-anak Melayu kan, Mom?” Mak aku angguk sahaja tanpa berkata apa-apa. Aku pun pernah derhaka pada dia tapi isk. tidaklah sampai ke tahap macam drama-drama Hari Raya ni.

Aku ingat aku mahu balik KB hujung bulan ini. Skil tawar-menawar harus dimantapkan lagi dan aduh, craving nasi dagang dah tak ingat dah ni.

p/s: Nak saya komen tentang ‘perpisahan’ Elly dan Danial ke? Saya taknak komen apa-apa. I wasn’t the only one who saw the lack of chemistry between them. ;)

No comments: