Monday, April 17, 2006

Ahmad Dhani, pemuzik genius atau pemuzik serius?

Man, what was I thinking. Berdiri di hadapan pentas mungkin satu kesilapan besar, satu harakiri yang mungkin will not be repeated EVER. Pada mulanya, aku berdiri 4th row from the stage. Bila showcase bermula, sedar2 aku dah sampai di bucu keyboard Ahmad Dhani! Ya ampun!

Masuk 4th song, Girl left the stage area sebab dia sudah hampir pitam. Aku pulak tersangkut depan stage. I think halfway through (masa lagu Cukup Siti Nurbaya) baru aku dapat loloskan diri ke tepi bar. Itupun, i didnt know where i was, the place was sardine packed!

Masa aku tengah sms si Girl : “I am stuck at the bar...”, si mamat sebelah kanan aku menyampuk:
“I am stuck... HAHAhaha... Saya pun stuck jugak ni, awak pun hilang kawan eh?”
Ye ye I’m stuck.
Sebenarnya aku suka kat mamat sebelah kiri aku tu, dia cute, tersenyum-senyum, nak tegur aku ke tak nak wehhh, lembab sungguh tindakan refleks dia so aku borak ngan mamat sebelah kanan aku je la. Lagipun dia tolong selamatkan aku dari mamat Indon dok tengah head banging belakang aku tu.

Oh back to Ahmad Dhani. Ish, garang betul dia kan? Tak senyum langsung. Dia muncungkan mulutnya bila the crowd was pushing too far ahead. Dia tak berkata apa-apa tapi ish, aku tahu dia marah. Performance wise, i have no complaints. Once memang ternyata hebat and Tyo looks a lot hotter in real life.

The good news is, I managed to get great shots of Dhani, Once and Tyo. I’ll probably upload them later-later, sekarang ni tengah sibuk – ai, sibuk sangat nieh!

I woke up this morning, and i realized that dahi aku lebam. Tak tahu mana datang. Mungkin kena semalam sebab penyebabnya banyak: kena siku, kena pijak kaki, kena tolak, kena himpit, kena hantuk dengan kamera, pilih sahaja!

Before the showcase, kita terserempak dengan Han, my good friend over at the ol’ office. Dengan bangganya dia menayangkan cellphone-nya, waaaa ada gambar Ahmad Dhani! Dia jumpa band tersebut di meet-the-fans session at Tower Records. Waaa mana aci! Please note that Han sanggup tinggal baby kat rumah sebab minat Dewa19 punya pasal. Siapa lagi lebih fanatik sekarang ni? Heehee.

OK my fangirling ends here. Kalau aku tak namakan my firstborn Siti Nurbaya atau Andra Ramadhan atau Ahmad Dhani, hish, tak tahulah. ;)

Please doakan I’ll ace my interview tomorrow. Thanks!

No comments: