Tuesday, May 22, 2007

Oh my God, you're kiddin right? Somebody actually sent a letter to Utusan Malaysia (sila rujuk pada suratkhabar tersebut ini hari) bertajuk:

Lelaki Melayu bermasalah?

*cringe*

Pada pendapat saya topik sebegini sesuai untuk suapan pembaca blogs sahaja tapi to actually send the letter to a local daily is is is ... so BITTER. Damn pei la weh!

Some excerpts: (i had to type this myself ok sbb cant find the online version and demi tidak menghampakan pembaca2 di sini (oh please) dan juga Cik Nate terpaksa menutup tajuk surat itu sbb nanti opismate buat spekulasi macam2 ttg my racial preference ho ho)

"Saya tidak faham mengapa lelaki Melayu mesti berkelakuan begitu buruk sekali."

"Golongan wanita tidak kira daripada bangsa apa pun, lebih selamat berada di kalangan lelaki Inggeris daripada bersama lelaki Melayu."

"Mereka perlu diajar menghormati wanita."

"Saya hendak berterus-terang; saya sudah bosan dengan sikap lelaki Melayu yang terus-terusan menimbulkan masalah dan sentiasa juga enggan mengaku itu ialah masalah mereka."

"Barangkali saya bersikap terlalu cauvinis wanita. Tetapi saya percaya cauvinis wanita tidak akan wujud jika puncanya tidak ada."

Ho ho Ho. Sungguh lantang wanita ini.

I have nothing to say. I'm looking forward to read the feedbacks/brickbats from disgruntled men or women yang bakal mengangkat wanita ini sebagai suara glokal mereka. *giggles sambil memandang sinis pada ofismate lelaki Melayu yang muka semakin merah apabila membaca warkah tersebut*

No comments: