Sunday, April 22, 2007

Semalam me and the girls went to see our friends from Jakarta play at a local club. Tempat yang dipenuhi dengan manusia pelbagai bangsa dan saiz perut itu sudah hampir 2 tahun tidak dikunjungi. I was feeling a bit tired but sbb dah lama x jumpa Michael we headed to the club anyway. Michael dan band-nya masih seperti dulu, great showmanship, excellent tunes dan dalam masa 4 jam aku berjaya menepis lelaki-lelaki keji yang memandang wanita seperti sekeping steak Victoria Station yang lazat. I’m just there to enjoy the music. Besides, a no means no la kan. Jangan la nak merayap tangan tu.

Tapi...

Before the night ends, i met someone new. Dia kiyooot sangat. Shah namanya. English pun bagus (badabing!). Senyuman sejuta miliyar. Lepas tu dia minta aku teka umur dia. Disebabkan Cik Nate selalu sangat berkenalan dengan anak-anak ikan yang bawah umur, i said “23”.

“I look THAT young? I’m 28”.

Saat tu, tiba2 kepala Cik Nate berdengung dengan “HALLELUJAH!” dan rasa seperti ada sinar bercahaya di hujung terowong yang gelap. Masih ada single men yang umur sudah cukup baik untuk berumahtangga!

He took my number and promised to keep in touch. Seperti biasa aku tak ambik number dia (hantuk kepala) kerana i dont believe in hooking up with guys that i meet in clubs. Maaf, mereka terlalu keji buat aku (walaupun i’ve heard happy ending stories about people meeting their soulmate di disko – including my boss!). Fine, pernah lah aku buat sekali. Tapi itu Sheridan. He was a pilot and lives in Perth anyway so a little fling wouldnt hurt. Anyway, kenapa mereka keji? Because if they can hook up with me, surely setiap kali mereka pergi club they can hook up with other girls too. Ini insecurity aku berkata-kata. I want a real relationship, and this is just not the place to be looking for my perfect man. Besides, let me tell you a secret la, lelaki2 hensem ni? Most of them mmg nampak kiyoot di bawah lampu disko, ha cubalah meet up with them during the day. Takde la hensem sangat pun... La la la.

On our way home, my friend Nanie tanya aku, “Immy, macamana you mengurat orang eh? Cute la mamat tu”
“hoh?” Aku tak pandai jawab soalan ini. Tapi modus operandi aku simple. Bila aku dah nampak orang yang aku suka, just pandang dia la. Senyum. Body language is important, tapi jgn nampak slutty. If you can dance, itu your bonus point. Then just let it be. Kalau ada letupan kimia antara you dengan dia, then the rest is history. Kalau takde, just enjoy the night. Tak mati lah kalau tak dapat lelaki yang you nak. ;)

Keesokan harinya,

Aku dah tak ingat muka Shah.

HaHA that is SO me. Aku tahu dia kiyoot. Macam anak Yusof Haslam. No wait, i think Shah lagi kiyoot lah. Memeluk Shah umpama memeluk sebatang tiang yang dibaluti bantal empuk yang wangi. Dalam erti kata lain, dia tinggi, body best dan smells nice. WAKAKA.

Sekian cerita saya untuk hujung minggu ini yang tiada unsur2 moralistik langsung. Rasa bebas bila tidak berada di club yang sama dengan boyfriend aku yg berumur 23 tahun itu. Soalan biasa dia bila we are apart: Ada minum / hisap weed / mengorat jantan lain? Di mana jawapan aku will be the eternal firm NO. He must not know. Aku tak sanggup kantoi lagi. Kalau tak pasti ada tong sampah yang tak bersalah akan melayang lagi...

p/s: Shah did call. Dia nak jumpa aku lagi. Ohh temptation! I said no, not today, maybe we’ll meet at the same club next weekend. Pleaselah, aku belum bersedia untuk main kayu tiga. Tolonglah percaya! ;)

No comments: