Monday, March 27, 2006

Who was gung-ho enough to let Ferhad nyanyi lagu Dealova di Anugerah Planet Muzik baru-baru ini? Boleh bikin saya mengalami pendarahan dalaman! I kinda enjoyed APM this year walaupun ada kolumnis yang memanggil anugerah itu anugerah nyamuk (i.e. kecil, tak seberapa). Tapi nyamuk-nyamuk pun, ia bisa menggigit!

I think Malaysia is in bad need of a Taufik Batisha. Yelah, kita ada Adam (Michael Jackson konfius wannabe itu) but at least Taufik Batisha can sing! Bila Taufik Batisha nak break into Malaysia? Have we had enough of Ahli Fiqir already? Bring on new Singaporean talents already! (and please keep Ferhad off the radar bitchplease)

It’s Monday. Saya malas nak buat kerja. My immediate boss bilang I should read more Malay books. Dia bilang saya punya MD speech yang 6 pages tu keras macam kayu. Takde lenggok bahasa Melayu yang indah langsung. Terlalu un-apologetik. Dia boleh kata apa sahaja. Besides, macam mana nak me-melankoli-kan speech ekonomi? I’m sure my MD tak kisah kerana BM dia lagi teruk dari aku! Hehe. Masa aku discuss pointers for the speech with my MD pun kita bincang dalam English, maka aku translate je lah point by point. ‘humble beginning’ jadi permulaan yang tidak seberapa. ‘quantum leap’ jadi lompatan kuantum (bwahaha). ‘metric return on equity’ jadi ‘metric return on equity’ jugak dan ‘value added services’ jadi ‘value added services’ jugak! nyeahaha. I know, I know, teruk sekali.

Peninglah ini hari. Terlalu banyak makan kek hari jadi over the weekend. Iye, saya sudah 29 tahun. Betul saya tak tipu. Stop saying I’m actually 19 pretending to be a 29 year old woman. ;)

No comments: