Thursday, April 13, 2006

Huwa kecik hati dengan Ustaz Z. Last week, after 2nd session with Ustazah Cakar Harimau, dia tanya how was the session. So I told him honestly, “bosan lah ustaz, dia cerita hal orang kahwin sahaja”. Lepas tu dia tak pasal2 snap kat aku “Habis, apa lagi? Kahwinlah cepat!”.

Wah, tingginya suara dia (ke aku yang emo terlebih?). kenapa dia nak marah-marah nie? Please lah, being single is not a disease, nor a curse. Stop over-analyzing kami-kami yang kurang bernasib baik dalam mencari cinta boleh tak?

Bila ustaz Z tengok macam aku nak menangis, he just had to make things worse by asking:

“Immy do you need counselling?”

“ABSOLUTELY NOT!”

Seriously, do i look like i need counselling? NO. I think i’m doing fine thank you, just PMS-ing. Just because sekarang aku selalu ponteng kelas tajweed that does not signify anything. Bukan apa, ustaz selalu sibuk so selalunya dia assign another ustazah to teach. Ustazah tu tak best. Dia baik sangat. Kalau dengan Ustazah Z, salah baca je mahu kena sergah. Pastu muka dia akan merah sebab dia marah. Pastu dia akan rasa bersalah sebab garang sangat. Hihi. Aku suka (ish, fetish jenis apa pulak ini).

Itu sahaja kisah saya pada kali ini.. Kadang-kadang hidup ini penuh dengan ironi-nya yang tersendiri. Tapi nanti kita story di lain hari ok.

God is Great!

No comments: