Thursday, August 04, 2005

Post MC#4. <-- ya aku mahu bicara tentang rancangan ini lagi. Seperti biasa hari Rabu adalah hari membincangkan kepincangan rancangan Mencari Cinta di ofis. More like hari gelakkan MC sebenarnya. Di sini, semua bangsa tengok MC, out of curiosity. The guys hate it, mungkin sebab mereka rasa kejantanan mereka tercalar dengan program sebegini. The girls, well, mereka lebih sporting. Aku tumpang dengar jelah tapi dalam hati berkata "isk kalau dia orang tahu aku buat weekly review Mencari Cinta, habislah!".

Tapi aku perhatikan, semua orang suka (ketawakan) Joe Labi. Haha. Tak baik tau.

Yang buat aku tak gemar dengan Rabu is that aku selalu jadi mangsa mereka. Mereka kata aku candidate terbaik Mencari Cinta musim kedua. Kalau mood aku baik, aku gelak bersama. Kalau mood aku gundah-gelana, aku lari pergi toilet nangis sorang-sorang.

Hari Rabu jugalah Abang Asri akan berkata:
"Tapi Immy kan, Abang rasa…"

Saat ini aku mula tak senang duduk.
Saat inilah aku rasa macam di-vacuum masuk ke dalam drama Spektra with a bad script.

"Tapi Immy kan, Abang rasa kalau Immy masuk Mencari Cinta, mesti rancangan tu tak sampai ke episod 2. Sebab Immy terus cekup mana yang Immy paling suka dan kahwin terus".
Satu department ketawakan aku.

Ha. Ha. Ha. Ha.

My clever retort?
"Abang, saya ada dua perkataan je untuk Abang. CUKA. GETAH*." Heh.

Bukan senang jadi seorang ‘single girl’ di Malaysia. Kalau aku saman setiap lelaki mulut c*ba* di ofis aku ni, mungkin aku dah jadi millionaire sekarang.

Tapi itulah lumrah kehidupan bukan? Er, sekian terima kasih!

* For those not in the know (mereka2 yang di oversea tu) few days back a woman splashed acid on her husband after he told her that he’s planning to tambah bini satu lagi. Tatkala the woman is in jail awaiting bail/trial/whatever, the man recovering at the hospital, muncullah artikel-artikel dan surat2 pembaca lelaki macam cendawan beracun defending polygamy, the poor man, the art of telling the first wife without upsetting her, how the man needs nafkah batin (he’s only 30, the wife is 50 with few kids from previous marriage) and the whole nine yards.

Aku taknak komen apa-apa tentang hal ini.

No comments: