Friday, August 26, 2005

I wont be updating for the next couple of days. Eh, bukan aku memang hanya update hari Rabu je ke? Anyway, aku nak pergi hiking*. Ya, memang aku dah buang tebiat. Tahun ini tahun perubahan jadi aku nak cuba benda-benda yang aku rasa aku takkan buat.

Minggu ni juga dah tiap-tiap hari aku menangis. Hari-hari (minggu-minggu) terakhir di pejabat begitu memilukan. Tak payah lah aku ulas lebih panjang, nanti bercucuran air mata lagi.

Sebelum pergi hiking ni aku telah ‘dijemput’ jadi MC untuk sebuah majlis. Hmpfth, kalau mana-mana majlis company, nama aku pasti dipilih / terpilih. Jadi nak tak nak, aku terpaksa buat. Bukan senang jadi MC, suara kena jelas, intonasi kena betul, harus peka dengan keadaan sekitar, expression muka kena hebat dan perbagai-bagai lagi.

Tapi ada satu officer ni suka betul perli aku. “Immy, akak bukan nak kata apa, tapi awak punya BM out sikit lah”.

‘Bukan nak kata apa’!?! Aku pantang betul dengar phrase ini. Phrase ini jahat (isk banyak betul phrase jahat yang aku tak gemar kan), dalam konteks bahasa, ia memberi peluang untuk seseorang mengutuk depan-depan dengan cara terhormat. You get my drift or not? Satu lagi contoh, hmm macam “Saya bukan nak kata apa, tapi awak nampak cantik kalau pakai baju longgar sikit”. Or something like that lah. Anyway, kalau BM aku out, kenapa asyik aku je kena jadi MC? (oh mungkin sebab tiada orang lain yang boleh dibuli)

Aku rasa aku takde masalah *ehem* with my BM. Cuma written BM memang susah (siapa dapat C6 for BM please stand up), dan kadang-kadang bila kena baca text in BM, your pronounciation tends to lari sikit. Biasalah tu. It happens to everybody (does it?). Masa reading Wilayah Kutu dulu, takde sapa pun complain about my reading?

BM out atau tidak, tugas tetap tugas. Jangan aku sebak atas pentas sudah.

Oklah, nak siapkan emcee script ni. And then nak kena tunjuk dekat Boss dulu, kasi dia semak tatabahasa, dan probably mata akan berpinar sedikit tengok dia mark script aku dengan pen merah macam cikgu sekolah. *groan*

Have a safe weekend. Doakan aku selamat pulang dari trip hiking ini!

* Harap-harap dapat keluar dari hutan dengan selamat. Aku tak rela sesat dan harus jadi front cover story dalam keadaan lapar dan tidak terurus.

No comments: