Monday, July 18, 2005

*telefon berbunyi*

Caller : Hello, boleh saya bercakap dengan Cik **** *******?
Saya : Ya, saya.
Caller : Cik ****, saya Pn F dari *******. Pihak kami nak invite Cik **** datang ke interview. Cik **** boleh datang hari Rabu tengahari minggu ni?
Saya : Oh boleh, tiada masalah.
Caller : OK, jangan lupa bawak sijil2 original, Photostat copies, pay slip terbaru dan gambar passport ye.
Saya : OK!
Caller : Oh satu lagi, er, Cik **** tahu kan dress code kami di sini macamana?
Saya : *tarik nafas* Ya saya tahu. Takde masalah.

Petang tadi aku terus bergegas ke rumah kakak aku. Aku pinjam macam-macam jenis tudung dari dia, semua jenis warna (alamak aku lupa pinjam brooch!), semua jenis fabrik yang harap-harap boleh match dengan sut Dorothy Perkins kesayangan aku.

Kalau ditakdirkan aku dapat kerja ni, mungkin ini exodus terbaik untuk aku.

Mungkin juga satu high-5 dari Tuhan.

No comments: