Saturday, July 23, 2005

Aku dah pergi 2nd interview semalam (re: dream job; sila rujuk entry bertarikh 20 Julai). Sekarang ni terpulang lah kepada mereka kalau mereka nak hire aku ke taknak. Maklumlah, 50% of the job requirement dah memang dalam tangan cuma like I said, aku takde experience. Tapi manager yang interview aku tu pun dulu takde experience. Hanya bersandarkan English yang berhabuk. In fact, his previous job was the current job I’m doing right now. So, kalau dia boleh, aku pun boleh.

Aku dah inform kat dia orang yang English ‘GRAMMER’ Test yang dia orang buat tu ada few grammar mistakes. At least itu tanda aku observant, meticulous dan hmm, English berhabuk kan?

Kalau dapat kerja ni, aku bersyukur. Kalau dapat kerja al muslimah al-munawarah tu pun aku akan bersyukur. Tapi at least first job tu aku dah tak payah melawa, aku boleh pakai jeans and the staff there sure drink a lot of 100Plus! Yahoo! Cuma kat sana mungkin 5% je Melayu. Yang lain semua cakap Cina (isk cutenya) dan Swedish. Hmmm tak kisahlah.

Tapi kalau tak dapat dua-dua, aku takkan berhenti mencuba. I’ll make do with what I have right now lagipun financially aku dah dapat manage. I’m sure there’s opportunities elsewhere. - see siapa kata Miss Nate tak pandai nak ber-optimistic.

Dah, dah, tak mahu cakap fasal kerja dah. Mari bercerita tentang lelaki! Wohoo!

Semalam juga aku berjaya mengelak crowd Friday prayer. Bukan apa aku ni lemah semangat sikit tengok lelaki2 yang pergi sembahyang Jumaat especially yang berkain pelikat (yang kacak sahajalah) dan jugak lelaki berpakaian pejabat tapi berselipar dan lengan baju disingsing menuju ke arah masjid. Fuyoh! TERUJA aku dibuatnya! <- a subtle way to say that they make me horny. Geez.

Dan juga masa tengah drive nak kena tempat interview, ada kereta Waja menghimpit rapat belakang kereta aku. Aku buat tak tahu jelah, kena kejar dengan lelaki berkereta dah biasa sangat - mungkin sebab car sticker 18sx azimat aku tu ataupun sebab kereta aku kecik jadi seronoklah jadi mangsa buli jalan raya! So anyway, lama jugak kereta Waja ni ikut aku. Last-last dia potong. Aku jeling (nervous sebenarnya) and fulamak! Ada lelaki berbaju Melayu hensem senyum kat aku!

Menyesal tak sudah. Heh.

No comments: