Wednesday, July 27, 2005

Mencari Cinta Episod #3.

*hela nafas panjang*

Tiga soalanz:
1) Apakah hidden agenda di sebalik task yang diberikan kepada para losers, woops maaf, para peserta kali ini?
2) Adakah pertandingan menghias teddy bear akan menunjukkan mereka ada tokoh jadi ayah? “Kalau ayah engkau gay tu lain cerita lah nok,” kata Bobby, yang jelas sekali syok dekat si Overgrown Skater tu (the one with the long hair, codename Jauharil). “Atau ada tokoh jadi some pervert yang ada teddy bear fetish,” kata aku. Hehe.
3) Apa relevannya menghias teddy bear dengan usaha memikat seorang setiausaha yang manis itu?!

Tapi Azary ternyata bijak. Ketika si kecil sedang pening kepala untuk yang pilih mana satu teddy bear hodoh dan badly dressed yang dia mahu, si Azary gerak-gerakkan kaki teddy bear, memanggil-manggil si kenit itu. Ingat aku tak nampak ke. Hmm, agaknya macam ni lah gaya seorang felon nak mengumpan mangsanya (isk jangan saman aku, ini buah fikiran aku sahaja). Dalam banyak-banyak teddy bear, si Danial (iye si legal officer kesayangan aku tu) paling tak pandai menghias. Teddy bearnya tak ubah macam drag queen–meet–can-can dancer. Hancur!

Sesi bertemu keluarga pula begitu menggelikan hati. Si Khairul tak ubah macam businessman yang selalu kelihatan di coffeehouses, jenis-jenis yang bersuara kuat, berlagak macam dialah lelaki terkaya di Malaya. Colleague aku cakap muka dia macam Jamal Jamaluddin. Betul jugak, adalah iras. Hmm, terfikir pulak aku, kenapa tak ajak Abang Jamal je masuk program ni (oh mungkin sebab dia dah ada awek). Aku taknak komen lebih-lebih pasal JJ, nanti dia baca ni kang, merajuk pulak. Kalau dia merajuk taknak datang open house aku tahun depan, siapa nak layan tetamu nanti!

Tentang lelaki lain, aku malas nak komen. Overgrown skater si Jauharil tu needs to speak up a bit. Si Zulfakar ‘The Boring Jawa’ did ok. Si Khaidir ni macam aura dia tak bagus lah. Kenapa mukanya sering mencerminkan angst dan amarah sahaja? Si Joe Labi (isk boleh tak aku panggil dia JL jek) janganlah berpakaian begitu. Simpan dulu Baju Melayu tu Bang! Si Danny, tak menonjol. Si Azary, padan muka kena belasah dengan abang2 ipar Elly haha. Si Hasrul, shut up shut up shut up.

Si Legal Officer, nampak sungguh segak berbaju batik. Aku dah berangan kalau aku kahwin dia, tahun depan kita pergi bersama-sama ke Persidangan UMNO, berpakaian sedondon kaler merah jambu. Tak tahulah apsal aku suka sangat kat dia. Mungkin sebab aku tak pernah date lelaki clueless macam dia. Bonus point untuk Danial sebab dia pandai pegang baby! Berdering-dering biological clock aku berbunyi. *sigh*

Minggu lepas aku dah imagine, kalau aku Elly, Hasrul is the first to go. Dia tersilap langkah, masa perjumpaan pertama dia buat-buat tak kenal Elly. Tak gentleman-lah macam ni. Aku taknak speculate siapa yang patut keluar next week, kita tunggu dan lihat jelah. Tapi macam ni lah, kalau si lelaki tu tak pandai menyanyi, tapi nak menyanyi jugak, dia memang patut disingkirkan!

Sekian sahaja isu picisan yang dipertengahkan untuk hari ini, terima kasih.

No comments: