Wednesday, October 19, 2005

Maksud firman Allah:
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula (kamu) bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.
(Ali Imran:139)


Ada suatu ketika dahulu ada seorang sahabat telah meminta kami (rakan-rakannya since college) untuk mendoakan kebahagiaannya, semoga percintaannya menemui happy ending. Dia pernah berkata, jika lebih ramai orang membantunya dengan berdoa, lebih cerah peluang untuk harapannya termakbul. Mungkin doa kami menjadi, kerana si sahabat kini sudah selamat mendirikan rumahtangga dan bakal menimang cahaya matanya yang pertama.

Can i do the same thing? Doa aku hanya satu (lagipun jodoh boleh di put on hold, rezeki boleh dicari) buat masa sekarang. Sambil anda semua berdoa untuk kesejahteraan hidup, world peace, jauhkan bala, kekalkan cinta, boleh aku tumpang secebis doa untuk my mother? Please pray for her, semoga dia cepat sembuh, semoga dia tidak cepat mengaku kalah, dengan harapan dia tahu yang kami anak-anaknya masih memerlukan kasih sayangnya di dunia ini. Aku faham, ini semua dugaan bulan Ramadhan, but I don’t want Allah to take her away from me just yet.

No comments: