Monday, November 07, 2005

Tak sah raya kalau tak layan mana2 drama Raya. Maklumlah, di kampong tiada ASTRO, jadi nak tak nak, terpaksalah tengok the basic channels je. Just imagine, first day in kampong and aku sudah habis tengok bekalan drama Korea yang aku bawa dari Kay Ell.

So anyway, ada la satu drama ni that my sister Adia and I watched entah Raya ke berapa. It was screened tengah malam, entitled “Raya yang Hilang’ lakonan Jalaluddin Hassan and this wonderful kid nama Amy Suraya. I didn’t get to see it from the very beginning but to cut a long story short, JH merajuk dengan anak dia (Sheila Rusly, neighbor kakak sulung aku), dia bawa diri ke rumah orang2 tua and befriended this little girl nama Yaya. Tak payah lah aku include spoiler-nye (eventhough I’m not sure if RTM will ever screen it again) but suffice to say, Adia and I cried buckets of tears ok. Buckets. Ini bukan tangisan ‘airmata mengalir’, ini standard menangis teresak-esak punya.

Sedih betul cerita tu. Lepas tengok cerita tu, aku lalu tepi bilik nenek aku. Dengar macam dia selsema. Rupa-rupanya dia pun nangis tengok drama tu. Nenek aku yang hati batu tu pun boleh menangis! Ha ha.

Memang banyak berendam air mata Raya tahun ni. Tapi aku nak buat macamana lagi.

No comments: