Monday, October 10, 2005

It's ikan terubuk masin. I can be SO ignorant haha.

Pasar Ramadhan Bangsar is so disappointing. Food tak banyak choice macam dulu tapi nasib baik ada stall nasi campur (dekat dengan masjid) yang sedap-sedap lauknya. And the murtabak pun tak menghampakan. Kalau dulu waktu berbuka mesti kena ada ayam percik tapi sekarang aegh, craving murtabak memang tahap kronik. Harap2 pasar Ramadhan TTDI is not as bad. Hari Sabtu lalu sangkut dalam jam and it was raining heavily on the way to TTDI so last2 singgah shopping mall beli chicken rice. Tak syok betul.

Hari ni pula aku nak menjelajah ke pasar Ramadhan Melawati pula. Azmir nak masak hari ni. Dah nak 10 tahun berkawan baik, baru aku tahu dia pandai masak. Dia siap tanya "Nate, ko nak makan bistik and ginger beef tak?". Wah ini sudah melampau. tercabar aku dibuatnya. Last week my tea lady ada buat remark yang begitu menyakitkan hati. Adalah one day aku ter-declare yang aku tak pandai masak. Harus dengan pantas makcik tu mencelah "Habis macam mana nak jadi menantu".

Wahhhh orang macam ini masih wujud rupanya!!!

Maybe i should never use the word 'pandai'. I should just stick to 'malas' memasak. But then again, it'll still look bad on me kan. In my family, my sisters hanya start memasak bila dah kahwin. And now they're excellent cooks. So aku tunggu masa jelah ok. I can cook actually, but seriously i cant be bothered to cook for now. Besides, i'm still tercari-cari teman lelaki yang pandai memasak. Hee hee! So shallow. Tapi aku tak kira! Makcik tea lady tu lagi shallow! Aku sumpah dia jadi binjai!

No comments: