- My phone dah kena bar (haha this is new - man I must be really broke) so no twitter, sms, mms, flickr in fact my entire existence is put on hold for now.
- I went to PaRam Bangsar yesterday. Felt bad for not wearing a mask but tawakal jelah. Also tawakal apabila membeli makanan di sana. Nasib baik they all turned out good - ayam percik (stall kat hujung sekali dekat masijd); raja murtabak (they have cheese murtabak! i wonder if it's sedap or not) and tepung pelita paya jaras (didn't try it but keluarga mengatakan ia sedap).
- I broke one of my mum-in-law's mug masa sahur! Ack have to replace it today.
- Syu if you're reading this, milk production sangat menyedihkan. I say kurang by 75%. Not that i have much anyway.
- Friday cuti. Sampai Monday woot! OK kali ni confirm I'm gonna TRY to cook.
- Suami saya sudah ada Facebook. Tiba-tiba rasa macam agak jealous melihat dia berinteraksi dengan dunia luar. (no thank you I am still not joining fesbuk)
- OK that is all for now.
Wednesday, August 26, 2009
Help
Friday, August 21, 2009
Friday yay!
I have to admit I still miss dancing in the clubs but yang sudah tu sudah lah (bak kata Imran Ajmain). I'll just dance with my kid (and lock him up when he's old enough to go clubbing). :)
Selamat hari Jumaat. Crank it up Kak V di Suria FM!
Thursday, August 20, 2009
2days before Puasa
BAD ASS KELATE VIDEO KARAOKE. Woot!
(Tok Guru je takde, he he)
* Anis Puteri is located at Jalan Kampung Pasir, Pantai Dalam (tepi railway track).
Tuesday, August 18, 2009
John Johnny Jonathan
Monday, August 17, 2009
Bio-Nik season 2
(Ini iklan tidak berbayar)
(Ok mungkin akan dibayar dengan kasih sayang oleh si suami hur hur)
Saturday, August 15, 2009
maghrib
Hopefully dia tidak di'tegur' lagi. Serik.
I can't sleep but outside ahli keluarga sedang menonton Hantu Raya on Ria. Ahhhh tak suka!
Friday, August 14, 2009
ProjekPopRahsiaWiken
Friday, August 07, 2009
Misi hujung minggu
Nah, I'm just kidding. Misi utama adalah mahu meng-photograph anakanda bila dia sedang senyum. Mahal sungguh senyumannya. I hardly see it either!
Misi kedua adalah mahu membaca buku. Buku-buku I miss you so much take me with you.
Misi ketiga... Masak. (insert funny faces here)
Have a safe weekend. Sanitize, sanitize, sanitize.
Sent via BlackBerry from Maxis
Sunday, August 02, 2009
Update
Mungkin karaoke adalah satu escapism yang mahal untuk kalian, tapi jangan jadikan majlis kahwin satu medan untuk kalian menyanyi dengan percuma. Suara yang tidak lunak tidak harus diperdengarkan di khalayak ramai. Faham?
Sent via BlackBerry from Maxis
Look Girl I am HAPDET-ing! (kih kih)
We are at home right now. The boys are asleep (ayah dan anak carbon copy-nya) and my mom tengah layan video-video klip hip-hop. Yay mom! Di kawasan perumahan facing my balcony ni ada majlis perkahwinan with its own rock kapak DJ. Baik aku keluar dari rumah cepat. Seriously, what's up with the lagu2 mendayu? Eh wait a minute, ini karaoke ni! *slaps head*
Last few nights ketika tidur di rumah in-laws, I dreamt/felt satu lembaga berjalan di tepi katil aku. Yang tak best-nya lembaga itu letak tangannya di atas pinggangku and I tried so hard to scream for help tapi tidak berdaya. Maybe I'm just tired kan. I wasn't scared or anything (ok maybe a little) but brrrhh, berdiri bulu roma ku!
OK I am gonna go out and look for food now. (masak, what masak?)
Nota buat Girl: If you are reading this, I want Lucky Laki paraphernalia dari Jakarta. Kidnap El untuk aku pun boleh juga. Thanks!
Tuesday, July 28, 2009
Perhaps I should have a separate blog for my boobs.
\o/
Anyway, my kakak cleaner at the office ada tanya: "Banyak ke susu?". Maklumlah, sejak kembali bekerja, akak cleaner tu tak boleh tidur di store lagi, because I need to use it every four hours. So I replied, "tak banyak kak, memang tak cukup untuk anak".
Then akak itu terus buka cerita tentang betapa banyak susu-nya sehingga dalam masa sejam boleh penuh satu botol / anak2nya fully breastfeed sehingga umur 4 tahun / sampai melimpah ruah / sampai terpaksa buang susu … and to add the cherry on top, cerita tentang bagaimana anak2nya selalu tak cukup nafas apabila di-breastfeed sebab susu banyak sangat keluar.
And I just stood there, staring at her boob, mentally screaming "HAND OVER YOUR BOOBS OR ELSE!"
She looked at my boobs and sempat buat remark tu: "Adik punya kecik, macamana susu nak ada banyak"
Haih, menghina boobs aku pulak. Nak je aku sound balik akak tu, "at least I'm hotter than you!"
Pffthhhh.
Monday, July 20, 2009
Malas nak angkat their calls today. Maybe tomorrow. I’ll send each one of them a polite SMS – thanks but no thanks.
Visited my newphew at Wad Hematologi semalam. Dah lama tak menjenguk Wad 7B itu. Penghuninya silih berganti and setiap langkah aku diselangkan dengan doa agar mereka semua sembuh dari kanser. Ketika aku dalam pantang, Danial’s good friend, Wan, meninggal dunia. He was 17. Hilang sudah seri Wad 7B kerana dia lah yang paling aktif di situ. Kalau Danial lebih gemar baring di atas katil kerana tidak bermaya selepas chemo, Wan lebih suka menggagahkan diri, berjalan-jalan dari satu katil ke satu katil, menghiburkan pesakit-pesakit lain. Seolah-olah sakit yang ditanggungnya hanyalah luka kecil. Before he passed away, dia cuma ada satu permintaan – dia mahu baring di riba ayahnya and ahhhh, this is getting too emotional for me. Anyway, Danial is still fighting on. He’s lost 2 friends since early this year, but I have faith he will get through this.
Will continue later. I miss my kid! Hari2 pun rindu tapi hari ini extra sikit. Mungkin sebab rasa bersalah sebab semalam ibu-nya tidur dengan lena sekali sampai terhempap tangan baby. Hish nasib baik dia okay.
Wednesday, July 15, 2009
Soalan, what are men doing in breastfeeding forums?! Rasa agak janggal apabila sang suami yang bertanya2 soalan (on behalf of the wife katanya) or memberi komen tentang hal2 penyusuan badan. So F weird, man.
Wednesday, July 08, 2009
Ask me about my first day back to work yesterday.
Why thank you for asking!
It was okay. Spent half of the day reading office emails (delete / archive / delete some more) then had departmental lunch kat Santini’s,
Ask me if I miss my son.
Uergh, like crazy! I didn’t even look at my phone for half the day (sbb ada gambar dia) and then by 3 I get to talk to him – his gurgles sound like poetry to me – and by the time I got home at 730 (was stuck in the jam for an hour and a half) he gave this longing look. That killer look yang membuat aku mati separuh badan dan mahu berhenti kerja dan terus mahu menjadi housewife etcetera etcetera.
Such is life.
Sunday, July 05, 2009
Superwomen
and I'm thinking
man, I'm in a room with superwomen.
Friday, July 03, 2009
Counting blue cars
"Campak je smartphone tu dalam sungai kalau tak reti/malas nak update". Itu pula kata kawan-kawan.
Pffth I don't even have time to comb my hair let alone update this space. OK I am exaggerating. But seriously, in between juggling motherhood | post-natal depression (well kind of) | anak masuk hospital | living away from family | the nightmare of berpantang | konflik menjaga baby secara tradisional vs. modern | no more coffee | milk kurang | stitches tak heal | etcetera etcetera
rasanya sekarang baru dapat bernafas sedikit.
Honestly, I don't know how mothers can spend time blogging about their life and their bundle of joy. I do spend a lot of time online tapi sekadar membaca (esp mommies' blogs lah hur hur) and watch the world go by through my little BB screen.
Idris Rumi will turn 2 months next week. Everyday I mentally pinch myself - OMG I HAVE A SON - dan sentiasa bersyukur kepada-Nya for this awesome gift (and for giving me a super-patient husband huzzah!).
Thursday, May 07, 2009

Even GDP has contractions tau.
Me? Not even close.
So when I went to see my super laidback doctor yesterday, dia minta kami decide bila mahu induce. Hoh? Kena pilih tarikh? Can’t I wait a little bit longer?
Last date to choose was 13th May. Being the superstitious person that I am, no number 13 for me nosirree.
10th May boleh tak doctor? It’s Mother’s Day anyway.
Tak boleh. Hospital tak buat induction on Sundays.
Pulok dok. Last2 I chose Monday. Anything will do, janji selamat.
I lied babe. Semalam aku sangat stress! But few hours after that, I was more calm. Look, kalau baby Yakuza lambat keluar, it’s ok. It’s ok. Heartbeat-nya masih normal. Tendangan ragbi-nya masih juga normal. Besides, at least I get to do some stuff that belum lagi disiapkan:
1. Nak makan apam balik crunchy Ampang Point! Masih tak dapat lagi. Sudah 2x kali I went there, apam balik tak buka. Termasuk semalam. Hancur luluh hati ini. Ada ke pakcik apam balik tu ambik cuti semalam! Of all days!! Tidak kah dia menyedari kehadiran-nya dalam orbit ini is very important to some ppl! But fret not, insyaAllah dia buka hari ni. After that, maka akan bersalinlah saya (huhu wishful thinking).
2. Spend more time with Mom.
3. Kemas rumah
4. Layan Wonderpets versi Melayu setiap hari! “Apa yang penting, kerjaaaaaasamaaaaa!”. I am amazed to see that sebenarnya Wonderpets banyak peminatnya. Yay!
5. I need a pedicure.
Hmm that’s all I can think of right now. Please doa supaya baby keluar minggu ni juga dengan selamat. Thanks.
/n.
p/s: Many thanks to my daughter (in past life) Liy for the gorgeous new layout. :)
Dan ohhh! Tahniah kepada En. Akmal & wife yang dikurniakan baby girl semalam. Wife dia bersalin awal. (aaaaaaahhhh stress stress).
Saturday, May 02, 2009
i put a flower in your hair
Tapi semalam I voted for him, because he proved that he deserve to win. Bak kata orang, from zero to hero.
Tahniah Tomok!
(kih kih)
Friday, May 01, 2009

Tapi saya tak awesome. Semalam, setelah sekian lama putting up a brave face, saya telah mengalami nervous breakdown. Saya takut nak beranak. Tiap kali perut rasa sakit, saya senyum sedangkan di dalam-dalam (deep inside?), keberanian saya untuk melahirkan anak hancur into million little pieces. Every single time.
Semalam saya minum Coke yang sangat sejuk.
Bila perut meragam, saya stress.
Bila saya stress, baby pun stress.
Bila baby stress, suami saya lagi stress.
Saya bukan superwoman yang awesome. Saya belum sampai ke tahap itu lagi. Mungkin esok, mungkin lusa. Mungkin 13 April, bila doktor buat keputusan untuk induce saya.
On a lighter note (nota ringan):
1. Saya memang tak suka hantu pocong. An SMS from my friend Gnomey semalam:
Nate! Hope keliwon tnite wnt speed ur pemberanakkan! Muahahaha
(very funny)
2. Di twitter, saya sudah menubuhkan skuad apam balik. Er, so far ada dua kadet sahaja. Please tweet me jika anda berjaya mencari apam balik crunchy sedap seperti yang di Ampang Point. I went there last week, but couldn't find the stall no more.
3. I am finally reunited with my old friend Kudux (pemain drum berbakat Malaya) via BB Messenger! Rasanya kami kenal since Form 3. Also, my best friend masa Form 1 came over to visit me yesterday. Hurrah for old friends!
That is all for now folks. Mahu baca buku, makan vitamin dan layan lagu Pesawat.

