Friday, March 20, 2009

I’m doing a little homage for my late father on my Twitter today. Sudah 7 tahun dia meninggalkan kami. Kadang-kadang aku panik apabila aku lupa certain things about him. Dalam memori aku Baba akan kekal dalam uniform referee FAM warna hitamnya, sambil meniup wisel dan melayangkan kad merah. Setiap tahun berlalu, dia semakin jauh, dia tidak datang dalam mimpi aku lagi walaupun ada waktu jantung ini akan tersentap apabila terpandang lelaki yang iras-iras wajahnya. My father-in-law namanya BabaH, which is a good thing – sekurang-kurangnya ingatan aku pada my real Baba tidak lenyap (walaupun I must admit, apabila nama BabaH disebut, dunia ini terhenti seketika).

Jadi Ba, if I could layangkan sehelai nota ke syurga sekarang, I want you to know that I miss you terribly. I’m in good hands now. Roy is a good husband (he may not be a superhero like you tapi he’s doing his best!) and tak lama lagi I’m going to be a mother. I wish you could be there for me to tell me that everything will be alright. Thank you for this strength that I inherited from you and I hope all my doa to you diterima.

Al-Fatihah.

No comments: