Friday, November 11, 2005

Mana ada orang gemuk yang intelektual.
Eh siapa cakap.
Iya, cuba kau tengok Karl Marx. Dia kan gemuk tapi bukan ke dia punya kepandaian dichannelkan ke .. bla bla
Ha ha giggle giggle [inside joke] ha ha

Kadang-kadang bila dapat peluang untuk berget-together dengan *Suf (yang sinis lagi sadis) dan Ruhayat (yang tidak berperasaan) aku rasa macam zaman growing up with my 2 sisters. Umur Adia & Audra tak jauh berbeza, jadi mereka memang rapat. Masa mereka tengah tergila-gilakan Duran Duran, Wham! (masa George Michael belum declare yang dia gey), Star Wars (jaman Mark Hamill), Hideki Saijo dll. aku sebagai seorang adik bongsu dibiarkan terpinga-pinga, terkontang-kanting sorang-sorang macam sebatang kara (ooh I’ve always wanted to use that phrase). But of course I had my books, so takdelah sunyi sangat. Get straight As, baca buku Enid Blyton, jatuh sakit tiap kali my dad pergi outstation, hmm macam tulah routine growing up.

My point is, 2 ekor jantan cabaret ini memang suka buli aku. Bagi mereka, semua benda yang keluar dari mulut aku pasti ada innuendonya tersendiri yang harus dikupas dengan lebih mendalam, macam baca buku-buku Haruki Murakami atau muzik Gogol Bordello. Bila aku try to be funny, mereka tidak ketawa. Bila aku serious, mereka gelak guling-guling. Bila aku kata aku ada boyfriend, mereka kata itu cuma imaginasi aku. Bila aku kata aku sudah putus cinta, mereka kat cerita rekaan aku tak sebagus drama spectra. Lepas tu suka benar mereka berbincang tentang benda-benda yang aku tak paham termasuk menjawab soalan2 aku dengan jawaban yang abstrak, yang begitu memeningkan kepala aku yang sentiasa sibuk bekerja ini. Kadang-kadang rasa macam nak sepak je mereka. Aku tahulah aku tak sebijak mereka, tapi haruskah aku diperlakukan sebegini? <-- ini pinjam ayat majalah-majalah remaja yang adik aku suka beli.

Setelah sekian lama mengenali mereka, akhirnya aku bertanya:
“Why do you guys always have to be mean to me? Bolehlah tak kalau maybe once in a lifetime y’all, maybe seminit je, y’all buat baik kat i. Itu je yang I mintak”.But noooooo, jantan2 cipan itu terus memberi jawaban yang begitu mengelirukan, referring to me as glue, in other words, kalau rapat sangat nanti melekat, jadi kena maintain distance.

Tak faham? Aku lagi tak paham.

Tapi aku terima mereka seadanya. Walau pedas macam mana pun bebuli-bebuli cili yang mereka ganyang kepada aku, they’re still my friends. (ini sekadar pemanis sahaja, mereka memang jahat, konspirasi mereka untuk membuat aku gila macam mereka akan aku perangi habis-habisan. Yeah!)

Have a good weekend.

* Suf, Suf, I have new list of songs for our iPods (so you can be cool like me hoo hoo) and cinta aku pada Veronica Mars semakin mendalam. Tolonglah muat turun lagi! Hidup Mohd Pierre Andre.

No comments: