Thursday, October 18, 2007


Kisah Nenda #1
Originally uploaded by natinski
"Bila nak kahwin?"

So I told her about my surpreme plan to marry a guy who makes his own biskut raya & sings off-key. "Kerja gomen ke?". Tak. Kerja biasa2 saja. Selepas Isya' hinggalah ke jam 12 malam, Nenda tidak berhenti bercakap. Menyesal aku cakap aku nak kahwin (well i had to tell her something). Aku juga menyesal kerana cakap aku mahu tido sebilik dengannya.

Jam 12:37 a.m. aku angkat kaki lari tido di bilik sebelah walaupun aku begitu takut untuk tido bersendirian, fearing that i'll bump into roh2 moyang / datuk aku (hanya mitos belaka).

Nenda kata bila umur sudah 30, dah tak laku. Aku cuma diam. Jis2 ceramah Nenda hanya berkisar tentang perkahwinan sahaja. Tak sia-sia aku punyai this capability untuk kosongkan minda dan block-out segala yang diperkatakannya.

(more to come tomorrow)

No comments: