Tuesday, November 13, 2007

I think the problem with local radio stations (Malay ones) is that apabila sesuatu topik dibicarakan, ia akan terus menjurus kepada persoalan gender. "Lelaki yang patut bla bla bla" or "perempuan memang tidak pandai...". Can we please have a radio show yang melambangkan equilibrium antara gender instead of hearing the male DJ or female DJ trying to defend themselves? Kita sebagai pendengar gets frustrated with all these gender bias dan cakap ntah apa2 especially when the radio presenter kurang matang dari segi pengalaman dan suka hati buat spekulasi atau teori sendiri. whatever happens to the time when we get to hear penyampai radio yang bersuara sedap? why do they sound like itik serati these days?

Okay i'm just rambling. semalam aku mimpi Ahmad Dhani bergambar bersama aku. Dia begitu kacak sekali. See? Dia masih jodoh aku! Lagu terbaru Dewa 19 tentang cinta tertinggal di Malaisie is actually about me! I swear!

Nota: I cant stop giggling when i type "kita sebagai pendengar" Yeah it's all about me / me / kita / saya sebagai pendengar / pengundi / pembayar tol / pencinta alam bla bla bla. Can i have my own radio show now please.

No comments: